Az Atv.hu írt arról a korábbi esetről, melyet az Index egyik olvasója osztott meg a hírportállal. Bár az ügy október 4-én történt, mégis ezúttal vert fel nagyobb port, mivel most került nyilvánosságra, és a MÁV is most reagált rá.
A portál olvasója arról számolt be, hogy ezen a napon Tatáról Budapestre szeretett volna utazni. Meg is váltotta a jegyét, és 20:27-felszállt a MÁV 4921-es számú járatára Kelenföld felé.
Bicskére érve, az ottani állomáson is megállt a vonat. Az első 10 perc várakozás után még nem gondolta volna, hogy bármilyen probléma is adódhat.
Azonban az idő múlásával egyre türelmetlenebb lett az utasközönség, ami akkor fokozódott igazán, amikor megjelent egy kalauz, aki végig járta az összes kocsit, és mindenkit arról tájékoztatott, hogy nem forgalmi, és még csak nem is technikai okok miatt állnak.
Bicskénél ugyanis leszállt a mozdonyvezető, mert lejárt a munkaideje.
Ugyanakkor a MÁV szerint ez így, ebben a formában nem igaz. A vonatot nem azért nem vitte tovább, mert a műszakja lejárt, hanem mert 10 óránál többet nem vezethet senki sem, mivel a szabályok ezt szigorúan tiltják.
Az őt váltó kollégáról a vasúttársaság a lehető leghamarabb akart gondoskodni, azonban a második mozdonyvezetőt hátráltatta egy korábbi, Tatabánya térségében történt baleset.
Közleményükben ugyanakkor határozottan cáfolták, hogy a járatot eredetileg vezető vasutas elhagyta volna azt, mivel a szolgálatát meghosszabbítva a járművön maradt, áram alatt tartotta azt, a kocsikban pedig végig biztosította, hogy legyen világítás és fűtés is.