A menetrendfejlesztésről tartott szerdai sajtótájékoztatón Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta: a Rákos-Hatvan vonalszakasz fejlesztésének eddigi eredményeire építve óránkénti közvetlen vasúti eljutási lehetőség teremtődött Eger, Hatvan, Gödöllő és a főváros között légkondicionált, alacsonypadlós járművekkel. A keleti határszélről, Sátoraljaújhelyről már csaknem egy órával gyorsabban, alig több mint három óra alatt el lehet jutni Budapestre a napi egy új InterCity vonatpárnak köszönhetően. A szakminisztérium a vidéki nagyvárosok elővárosi forgalmában is kiemelt szerepet szán a vasútnak, ennek megfelelően Püspökladány és Debrecen között a reggeli csúcsidőben sűrűbb, ütemes közlekedést vezettek be.
Olcsóbb lett az utazás
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette: az alig három hete bevezetett dunántúli menetrendi intézkedéseket követően gőzerővel halad tovább a vasúttársaság, ígéretüknek megfelelően fokozatosan kiterjesztik a vasúti utazást tervezhetőbbé, olcsóbbá és ezáltal versenyképesebbé tevő intézkedéseiket az ország más régióira is. Most vasárnaptól Eger és Budapest viszonylaton reggel 5 és este 8 óra között óránként indulnak interrégiós járatok modern, alacsonypadlós FLIRT motorvonatokkal. Az InterRégió vonatok már gyorsvonati pótjegy nélkül vehetők igénybe, ezért olcsóbb lett az utazás. Az 1 óra 48 perces menetidejű, Eger és a főváros közötti út menetdíja átlagosan mintegy tíz százalékkal csökkent; ezen a szakaszon a 65 éven felüliek és a 6 év alatti gyerekek pedig ingyen utazhatnak – közölte a MÁV Zrt.
Sátoraljaújhely és Budapest között napi egy új, közvetlen InterCity vonatpár közlekedik – csaknem egy órával csökkentve a jelenlegi leggyorsabb menetidőt. A sebesvonatok megszűntek, helyüket – azonos eljutási idővel – a Füzesabony–Sátoraljaújhely közötti személyvonatok és a felármentes egri InterRégió vonatok vették át mától. A füzesabonyi átszállással Budapestre utazó sátoraljaújhelyiek így akár 410 forintot is spórólhatnak utazásonként. Püspökladány és Debrecen között pedig sűrűbben, 15, illetve 30 percenként indulnak a vonatok a reggeli csúcsidőben.
Nemcsak a kelet-pesti és észak-budai lakosok, hanem az esztergomi vasútvonal környéki településeken élők is hasznát veszik annak, hogy mától a budapesti külső körvasúton új korszak vette kezdetét. Most vasárnaptól tesztjelleggel hétvégeken óránként, az Óbuda–Rákos szakaszon, holnaptól munkanapokon félóránként Piliscsaba és Rákos között közlekednek vonatok S76-os jelzéssel. A modern, alacsonypadlós vonatok megállnak az Újpalota elnevezéssel létesített megállóhelyen, a Drégelyvár utcai felüljáró közelében. Az új, akadálymentes megállóhely átszállást biztosít a külső körvasúton, a vonatok és a 7, 7E, 8E, 108E, 133E, 277-es buszok között. Az S76-os vonat menetideje 47 perc Piliscsaba és Rákos között. A fővárosi területén belül a vonatok az Óbuda és Rákos közötti távot 17 perc, az Újpest és Újpalota közötti szakaszt 7 perc alatt teszik meg.