Fotókon az új, Ausztriába vezető magyar autós alagút - 1360 napig építették
A hűség napján, Sopron legnagyobb ünnepén szombaton átadták az M85-ös gyorsforgalmi autóút Fertőrákos csomópont – Sopron országhatár közötti kétszer kétsávos új szakaszát, amelynek része a Bécsi domb alatt átvezető 780 méter hosszú dupla közúti alagút is.
Az M85-os autóút a fertőrákosi csomópont – Sopron országhatár közötti 4,12 kilométer hosszúságú szakasza, bruttó 67,2 milliárd forintnyi, teljes mértékben állami forrásból valósult megvalósult meg.
A projekt részeként megépült egy 780 méter hosszú közúti alagút, valamint két felüljáró a Sopron-nyugat különszintű csomópontnál és a Sopron-északnyugati elkerülő út kereszteződésében.
A 780 méter hosszú alagútpár építése 2020 októberében indult és 1360 napig tartott. A bányászati munka során több tíz méterrel a föld alatt dolgoztak a szakemberek.
Az alagútban a biztonságos és balesetmentes közlekedést 34 kamera, segélykérő és tűzjelző nyomógombok, a forgalomirányítás LED táblái, burkolathőmérséklet jelzők, forgalomszámláló eszközök, útburkolati aktív prizmák, fénysűrűségmérő szenzorok, szellőztető ventilátorok, hang -és fényjelző készülékek és hangszórók szolgálják.
A kivitelezést az SDD konzorcium végezte, a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. közreműködésével.
Sopron északnyugati elkerülőjének 3,6 kilométer hosszúságú szakaszát májusban adták át, felújították a 84-es főút már eddig is használt irányonként kétsávos szakaszát egészen a határátkelőig – írja az MTI.