Borosné Szűts Ildikó, a BGYH Zrt. vezérigazgatója sajtótájékoztatón elmondta: az idén június és augusztus között 53 százalékkal, 2,38 milliárd forintra nőtt a társaság árbevétele éves összevetésben. A BGYH Zrt. egységei közül öt intézményben haladta meg az árbevétel a 200 millió forintot: a Széchenyi Fürdőben, a Palatinus fürdőben, a Paskál Strandfürdőben, a Gellért és a Lukács Fürdőben. Az öt egység közül 570 millió forintos árbevételével a Széchenyi Fürdő, 274,2 millió forintos árbevételével pedig a Paskál Strandfürdő emelkedett ki. Az utóbbi azért fontos, mert ez a fürdő kimondottan a magyar vendégekre szakosodott.
Arról is beszámolt, hogy a társaság a koronavírus-járvány miatt – amikor 2020-ban, illetve 2021-ben csaknem 8 hónapig zárva tartottak – 21 milliárd forint veszteséget szenvedett el, ami egy évnél nagyobb bevételkiesést jelent.
Arra is kitért, hogy a társaság egész nyáron munkaerőhiánnyal küzdött, főként a turizmus hektikussága miatt. A stratégiai célokról is szó esett: a társaság fürdőit kategóriákba sorolták, hogy a célcsoportokat megfelelően tudják kiszolgálni. Az első a történelmi fürdők kategóriája, ide tartozik a Széchenyi, a Rudas és a Gellért Fürdő. A második kategóriába került a Lukács Fürdő, amelyet gyógycentrummá kívánnak alakítani. Ezt azzal magyarázta, hogy a tervek szerint a jövőben a NEAK (Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő) által finanszírozott gyógyellátások legnagyobb részét a Lukács Fürdő fogja megoldani. A többi fürdőt további három kategóriába sorolták.
Privát gyógyszolgáltatást vezetnek be
A BGYH Zrt. a Doktor 24-gyel, Magyarország egyik piacvezető egészségügyi magánszolgáltatójával kötötte első megállapodását a privát gyógyszolgáltatások bevezetéséhez. Ezáltal a Széchenyi Fürdőben privát ellátást tudnak nyújtani egyebek mellett azoknak a betegeknek is, akik magánegészségügyi intézményben műtétre várnak, vagy azt követően rehabilitációra van szükségük.
Borosné Szűts Ildikó a két társaság együttműködését részben azzal indokolta, hogy a BGYH Zrt.-nek pótolnia kell a 21 milliárd forintos veszteségét, és bővítenie kell szolgáltatási portfólióját, részben pedig azzal, hogy az utóbbi időben az egészségprevenciós vonal csökkenő tendenciát mutatott a BGYH Zrt. árbevételében.
(MTI)