Megszavazták a világ legkiábrándítóbb turistalátványosságait: egy budapesti helyszín a top 5-ben
Európa hagyományos turistalátványosságait egyre inkább tönkreteszi a tömegturizmus, derül ki a Radical Storage csomagmegőrző vállalat felméréséből. Több, mint 95 ezer utazó szavazott a legnagyobb csalódást okozó nevezetességekre: az első öt helyezett mind Európában található, egy közülük kedvelt budapesti helyszín, írja az Euronews.
Nem működik jól a Disneyland-utánzat
Az amerikai Disneyland sikerén felbuzdulva egy angol vidéki birtokot, Alton Towers-t vidámparkká alakították a ’80-as években. A 910 hektáron elterülő park tíz tematikus részlegével az Egyesült Királyság legnagyobbja. A kutatás szerint azonban a staffordshire-i székhelyű vidámparkról szóló vélemények
majdnem felében negatív jelzők szerepeltek.
Összehasonlításképpen: a negatív vélemények átlagos aránya a tanulmányban 10,9 százalék.

Legtöbben az ár-érték arányra panaszkodtak: sokan nehezményezték a félrevezető jegyinformációkat, valamint azt, hogy a túlárazott kiegészítő szolgáltatásokért, például a drága ételekért és italokért vagy a park különböző területeire való belépésért külön fizetni kell.
A Széchenyit is kiábrándítónak találják
A budapesti Széchenyi Gyógyfürdő Európa legnagyobb gyógyfürdője: a méltán híres intézmény 1913-ban nyitotta meg kapuit. Az utóbbi években azonban egyre több kritika éri a magas jegyárak és a zsúfoltság miatt.
A fürdő a harmadik legrosszabb helyre került a zsúfoltságot és az akadálymentességet értékelő kategóriában.

Európa legnagyobb víziparkjában a személyzettel van baj
A spanyolországi Tenerifén található Siam Park Európa legnagyobb víziparkja. A különleges helyszínt Maha Chakri Sirindhorn thaiföldi hercegnő nyitott meg 2007-ben. A “világ legjobb víziparkjának” is nevezett intézményben tett látogatás azonban nem mindenkit nyűgöz le: az értékelők gyakran panaszkodtak a személyzet helytelen viselkedésére és akadálymentességi problémákra. A vélemények egyharmadában negatív tapasztalatokat osztottak meg a látogatók.
A Time Out Market a saját sikerének áldozata
A népszerű Time Out utazási magazin által 2014-ben megnyitott lisszaboni Time Out Market volt a vállalat első piaca. Az intézményben prémium kategóriás helyi gasztronómiai termékek megkóstolására és megvásárlására nyílik lehetősége a látogatóknak.
A felmérésből azonban kiderült, hogy a vendégek csaknem egynegyede csalódottan távozik.
Úgy tűnik, a Time Out Market saját sikerének esett áldozatul: legtöbben a piac zsúfoltsága miatt kritizálták a helyszínt.

Elviselhetetlen tömeg Rómában
A Trevi kút Róma egyik leghíresebb látványossága. A turisták évente nagyjából 1 millió eurót dobnak a szökőkútba: a babona szerint ez biztosítja, hogy a jövőben visszatérnek Rómába. Azonban az igazán jó élményre vágyóknak érdemes korán érkezniük:
a Trevi kútnál ugyanis a panaszok szerint napközben túl sok a turista.

A szökőkút nagy része 2024 végén felújítás miatt lezárás alatt állt, ami szintén hozzájárulhatott néhány turista csalódottságához.