Az új technológia kezdetben csak Kantonban és Hefejben lesz elérhető, ahol a jármű két utassal emelkedhet a magasba egy városnéző út során – írja a VG.
Egyelőre pilóták vigyáznak az utasokra
A Guangdong EHang General Aviation és a Hefei HeYi Aviation már hivatalosan is hirdetheti az EHang EH216-S modelljével végzett fizetős légitaxi-szolgáltatásokat. Az elektromos, pilóta nélküli jármű automatikus és távirányított módban egyaránt képes repülni, azonban a kezdeti időszakban biztonsági okokból képzésen átesett kezelőszemélyzet is kíséri majd az utasokat. A tervek szerint később nem csak városnézésre, hanem akár ingázásra is használják majd a járműveket.
Az EH216-S szilárdtest-akkumulátorokkal működik, amelyek egy feltöltéssel legfeljebb 48 percnyi repülési időt biztosítanak. A légitaxi maximális sebessége 130 km/h, hatótávolsága pedig 35 km. A jármű teljes terhelhetősége 650 kg, miközben 16 propeller gondoskodik a biztonságos mozgásról. Egy ilyen eszköz beszerzésének ára körülbelül 330 ezer dolláról (123 millió forintról) indul.
A kínai hatóságok az eVTOL-technológiát a gazdaság fellendítésének egyik kulcselemének tekintik, és ennek megfelelően jelentős erőforrásokat fordítanak annak fejlesztésére.
Fejlesztik az infrastruktúrát is
Kanton városa a jövő közlekedését szem előtt tartva 2027-ig 500 milliárd forintnak megfelelő összeget fordít az alacsony magasságú légi közlekedési ipar fejlesztésére. A befektetés részeként a metropolisz területén legalább 100 fel- és leszállóhely létesül majd a légitaxik számára. Egyébként a régióban tevékenykedik a repülő autók fejlesztéséről ismert Xpeng AeroHT is.