A BKK közleménye szerint a hét elején újabb jelentős előkészítő munka kezdődött a Lánchídon és környezetében. Az építkezés kiszolgálására a pesti és a budai oldalon is egy-egy toronydarut használ majd a kivitelező A-Híd Zrt., a helyszínre érkező alapanyagokat, valamint hídelemeket ugyanis ezekkel mozgatja a felújítás során.
A pesti oldalon hétfőn és kedden felállították és összeszerelték a 12 tonna teherbírású toronydarut, amelynek horogmagassága 29,75 méter – vagyis ilyen magasra tud emelni -, a gémje pedig 45 méterre nyúlik ki. Az alvázas kialakítású darut központi vasbetonsúlyokkal rögzítették, ezek tömege 100 tonna – olvasható.
A BKK kitért arra is, azért kellett cölöpözni a toronydaru alapját, mert az előzetes felmérések szerint a talaj csak így bírja el a toronydaru terhelését.
A híd június 16-i lezárásáig a közúti forgalom, így a 16-os és a 105-ös nappali, valamint a 916-os és a 990-es éjszakai autóbuszjáratok is zavartalanul közlekednek rajta, a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között pedig – mindkét irányban – ingyenesen lehet utazni
– írták.
A közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogos járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig munkaterületek maradnak.
A kivitelezési munkák előreláthatóan 2023 augusztusában fejeződnek be, ezután kezdődhet a műszaki átadás-átvételi eljárás. Cél, hogy a felújított Lánchidat Budapest a 150. születésnapjára átadják – olvasható a BKK közleményében.
(MTI)