Eladhatatlanná váltak a jegyek a városnéző túrákra, üres szuvenírboltok és kihalt kávézók tarkítják a látképet Madridban, az utcák rendkívül csendesek – ez egyáltalán nem egy szokványos nyár.
Egyesek örülhetnek, míg mások…
“Tetszik, csodálatos. Jól néz ki, és nincs olyan sok turista” – mondta az Euronews-nak Emil Andreica, egy osztrák vendég. Míg ő örvendezik, hogy békében, tömeg nélkül nyaralhat, addig a Plaza Mayor tulajdonosai szerint totálisan katasztrofális ez az időszak, és valószínűleg sok üzlet bezár majd.
“Normál nyáron, akárcsak 2019-ben, kb. 50%-os a kihasználtság. Most két vagy három asztal foglalt. A központban lévő éttermek és kávézók akár 10 millió turistát is képes kiszolgálni, de most nincsenek vendégek” – mondta Jose Antonio Aparico.
Az Egyesült Királyság karanténszabályai kicsinálták a spanyolországi turizmust, ugyanis a legtöbb látogató onnan szokott érkezni.
Az utazásszervezők is bajban vannak: “Még mindig van néhány alkalmazottunk, még mindig vannak online rendeléseink, de aggódom, hogy szó szerint elfogy az idő és a pénz, ha ez két évig is eltart, vagy ilyesmi” – mondta James Blick, egy utazásszervező társaság tulajdonosa.
Az országba érkezők száma júniusban 97% -kal esett vissza, és annak ellenére, hogy a kormány a 4 hónapos leállást követően a határok megnyitására és a vállalkozások újraindítására igyekezett, a turisták nem tértek vissza júliusban.
Spanyolországban a pandémia kezdete óta több mint 305 700 fertőzést regisztráltak, és több mint 28 400 ember halt meg a COVID-19 miatt.
Csak egy példa a sok közül: a Prado Múzeum az egyik legfontosabb turisztikai látványosság Madridban. Júliusban csak 50 000 ember látogatta meg a helyszínt – ez 220 000 ember kevesebb, mint az előző évben.
A szállodák is szenvednek
Clara Sanz, a Hotel Europa bevételkezelője szerint a világjárvány miatt az intézményben a foglalkoztatási ráta 60% -kal esett vissza tavaly júliushoz képest. Ennek ellenére bizakodnak: Sabine Schwanz, a városi tanács utazási, kereskedelmi és összeköttetési képviselője közölte, Madridban az online keresések júliusban folyamatosan növekedtek.
“Majdnem 2019-es szinten vagyunk. Tehát a Madridba való érkezés szándéka meglehetősen magas” – mondta. Nagy szükség van a javulásra, ugyanis az idegenforgalmi ágazat a GDP mintegy 11% -át teszi ki.