A társaság közleménye szerint 8 és 14 óra között várható a lezárás, ami azért szükséges, mert meg kell vizsgálni, hogy az elmúlt évek használata után milyen állapotban vannak a hidat tartó úgynevezett “saruk”.
Ez a vizsgálat viszont csak forgalom nélkül, a híd megemelésével történhet
– hívták fel a figyelmet.
Hozzátették: a művelet néhány óráig tart. Jelezték azt is, hogy a híd emelése 2024. április 13-án (szombaton) 8 és 14 óra várható, ekkor ismét lezárásra kell számítani.
A problémás sarukat pedig várhatóan augusztus végén, szeptember elején cserélik majd ki – jegyezték meg.
Az MKIF hangsúlyozta: előre tervezett vizsgálatról van szó, ettől függetlenül a híd biztonságos, jó állapotban van.
Közölték, a pályazár idején a Budapest felől érkezőknek Zamárdi csomópontban kell elhagyniuk a pályát és Balatonszárszónál lehet visszatérni. Az országhatár felől közlekedőknek pedig Balatonszárszó csomópontban kell elhagyniuk a pályát és Zamárdinál térhetnek vissza.
“A tavaly indult szintrehozás során nem csak a tönkrement burkolatokat cseréljük 2025-ig 538 km-en, de országszerte mintegy 200 hidat és felüljárót újítunk meg, köztük több nagy hidat is, például az M7-es völgyhídját” – számolt be az MKIF, hozzátéve: az M7-en idén várhatóan 1,4 millió négyzetméteren cserélik és javítják a tönkrement burkolatot.
Azt is írták: várhatóan 60 híd és felüljáró is megújul ezen a pályán. Felhívták továbbá a figyelmet arra, hogy a vakáció ideje alatt idén sem végeznek előre tervezett munkálatokat Budapest és a Balaton között.
(MTI)