Az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára elmondta: a királyréti és kemencei múzeumvasút pályafelújítása mintegy 14 kilométeres szakaszt érint, ami egymilliárd forint ráfordítást igényel, emellett 15 járművet és egy gőzmozdonyt újítanak fel, valamint 2 új járművet szereznek be, ami további 420 millió forint költséggel jár – írja az MTI.
Ezen túl 92 millió forintból újítják fel a királyréti erdei vasút paphegyi műszaki kiszolgáló épületét.
Nem jár a vasút
A királyréti vasút az idén áprilistól nem jár, várhatóan 2021-ig, a kemencei két szakaszon áll le a nyáron és 2021 tavaszán indulhat újra. A Szob-Márianosztra-Nagyirtás-Nagybörzsöny vonal menetrend szerint, zavartalanul közlekedik és várja az utazóközönséget.
Az államtitkár arra is rávilágított, hogy évente több mint 150 ezren utaznak a börzsönyi kisvasutakon, így fontos volt a frissítés, de arról is említést tett, hogy 2017-ben született a kormányhatározat a felújításról, amelyben a királyréti mellett kisebb részben a kemencei kisvasút is érintett. A munkálatokat az Ipoly Erdő Zrt. valósítja meg: a turisztikai támogatások lehívását követően lefolytatták a közbeszerzéseket, és már a munkavégzés is elkezdődött.