Salgótarjáni civilek kiásnák azt a völgyhidat, amelyet 1911-ben építettek, és amit a szénkitermelés megszűnése után, meddőhányóval betemettek.
Pócsa Sándor ötletgazda elmondta: Közép-Európa egyik legnagyobb, mintegy 200 méter hosszú és 18 méter magas viaduktja a mai napig áll, csak nem látszik.
Kilencven éve senki sem látta
A somlyóbányai viadukt a Kőröshegyi-völgyhíd átadásáig Közép-Európa legnagyobb vasbeton hídja volt. Ezen keresztül a helyi bányából szenet szállítottak a Zagyva-rakodóra – olvasható a Nógrád megyei hírportál oldalán.
A szénbányászat hanyatlása azonban megpecsételte a viadukt sorsát. 1929-ben az alatta húzódó völgyet feltöltötték meddővel, a híd melletti alagutat pedig berobbantották.
Hamarosan kezdődhetnek a munkálatok
Pálfalvai István, a másik ötletgazda azt hangsúlyozta: a viadukt kiásásával a város turizmusát szeretnék fellendíteni. Megalakították a Salgótarjánért közösen tenni akarók csoportot is. Hozzátette, várják olyan önkéntesek jelentkezését, akik szívesen kivennék részüket a munkálatokból.
Jelenleg az engedélyek beszerzése zajlik. A munkálatokat április 25-én szeretnék kezdeni.
(MTI)