A régi lépcsőket, a pénztárakat és a pincehelyiség megszűnő falait elbontották, megtörtént a mozgólépcsők és a liftakna süllyesztékeinek a kitűzése. A kivitelezés, többek között, a pinceszinti tartófalak szigetelésével, talajmegerősítéssel folytatódik.
A március közepén kezdődött kivitelezés leglátványosabb eredménye, hogy befejeződött a régi lépcsők bontása a műemlék jellegű gránit és márvány burkolatok óvatos eltávolításával. Korábban elbontották a pénztárakat, a pincehelyiség megszűnő falait és leverték a vakolatot. Megtörtént az építési törmelék elszállítása a területről, helyet biztosítva a további munkáknak. Eddig több mint 1200 m3 sittet hordtak ki a pályaudvarról. Mindez többek között közel 1000 m2 vakolat, 700 m2 álmennyezet, 5 vasbeton lépcső, 35 km kábel és 600 m2 aljzat bontásával; valamint 800 m2 padlóburkolat 350 m2 falburkolat bontásával gyűlt össze. Az épülő 93,19 m2 üvegfödém össztömege 36,4 tonna lesz – áll a MÁV közleményében.
A következő munkafázisban megtörténik a pinceszinti tartószerkezeti falak utólagos szigetelése injektálással, valamint ezzel párhuzamosan elkezdődtek a talajmegerősítési, alapozási munkák JET-Grouting technológiával. Ezt követően az aljzat kavicságyazat terítése, tömörítése következik.
Az uniós és hazai források felhasználásával megvalósuló beruházásnak köszönhetően, a korábbi belföldi pénztárak és az azok előtti terület teljes átépítésével, több mint 1542 négyzetméteren megvalósuló, akadálymentes utascentrumban az eddiginél nagyságrendekkel komfortosabb lesz az utasok kiszolgálása. Egy helyen lesz lehetőség a menetjegyváltással, a belföldi vagy akár nemzetközi utazással kapcsolatos ügyek intézésére, és akadálymentesen lehet majd megközelíteni a pályaudvart az aluljárószint és a vágánycsarnok közti mozgólépcsőn vagy liften.