Több, mint egy hetes programmal várják mindazokat, akik ellátogatnak idén a Kékszalagra. A fesztiválon július 2-án rendezik az ifjú versenyzők számára a Kékpántlikát, illetve lesz vitorlástörténeti fotókiállítás is. A Balatonfüred-Kenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred, légvonalban mintegy 150 kilométeres távon a Kékszalag Nagydíj limitideje 48 óra, ennyi idő alatt kell befutniuk a hajóknak.
Haranghy Csaba, a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) elnöke szerint a balatoni Kékszalag nagyon progresszív verseny, amelynek szabályrendszere a fejlesztéseket támogatja, ennyiben is hasonlít a Forma-1-re.
Hosszú évek munkája után elkészült a Kékszalag Port is, amely a szövetség füredi központja lesz, itt tartják a nevezést is.
Európa leghosszabb és legrégebbi tókerülő viadala, ami mára egyhetes fesztivállá nőtte ki magát, idén július 6-án veszi kezdetét.
Már készülnek a tavalyi dobogósok a versenyre
Józsa Márton, a tavaly 7 óra 13 perc és 21 másodperces új csúccsal győztes Fifty-Fifty nevű katamarán kormányosa hangsúlyozta, hogy 2021-ben nagy lépésre szánták el magukat, ami két év alatt a hajó teljes kicserélését jelentette. A fő szempont a súlycsökkentés volt, ez már az elmúlt évben jelentős gyorsulást eredményezett. Idén pedig új árbócokkal és az eredetihez képest mínusz 500 kilogrammal indulnak, ami gyenge szélben is javíthatja a teljesítményt.
A tavalyi verseny második helyezettjének, a Team Kaáli kormányosa elmondta, szeretnék idén is kihozni a katamaránból és a csapatból a maximumot, de reálisan kell kezelni az esélyeket, mert vannak náluk gyorsabb hajók a mezőnyben.
(MTI)