Az utasforgalom bővülésével a repülőjáratok átlagos késése is megemelkedett, 10 perc fölé kúszott – ez még mindig jócskán elmarad a 2018-2019-es rekordszinttől, ám a dokumentum-ellenőrzés miatti csúszások azért éreztetik hatásukat. A Eurocontrol AIRportal.hu-hoz eljuttatott közleménye szerint ahogy a forgalom élénkülése folytatódik, úgy lesz egyre több a késések percben kifejezett mértéke az európai hálózatban.
A július-szeptemberi időszakban összesen 19 millió perc késést regisztráltak, ami jóval kevesebb, mint a 2019-es 50 millió, az egy járatra vetített csúszás idén 10,9 perc volt a korábbi 18-hoz viszonyítva.
A késéseket általában azzal magyarázzák, hogy már a napi első járatok csúszással közlekednek a menetrendhez képest, így a nap végére jelentős késés halmozódik fel. Az igyekezet megvan, ugyanis a légitársaságok például repülőgépcserével, gyorsabb beszállítással próbálkoznak visszaszorítani a késést, bizonyos trükköket csak akkor tudnak bevetni, ha a forgalmi helyzet engedi.
További nehezítés, hogy a járványhelyzet miatt bevezetett dokumentumokat ellenőrizni kell, ami ugyancsak hatással van a késésekre: míg a járvány előtt a határ- és dokumentum-ellenőrzés a késések 0,9 százalékáért volt felelős, mostanra ez 13 százalékra ugrott.