Hatalmas tavaszi influenszer-kampányt indított a Magyar Turisztikai Ügynökség. A social media kampányban 14 országból 50 neves külföldi influenszer, valamint több mint 100 hazai tartalomgyártó is részt vesz – adta hírül az Index.
A véleményvezérek kiválasztásánál arra koncentráltak, hogy olyan tartalomgyártókat csábítsanak Magyarországra, akik az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban is ismertek. A kiválasztott 50 külföldi influenszernek az Instagramon összesen több mint 155 millió, TikTokon pedig 176 millió követője van, de a várható elérés ennél is sokkal magasabb.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Budapest Influencer Trip keretei között Budapest legszínesebb, legszebb arcát mutatják be a nagy elérésű tartalomgyártók.
Ők reklámozzák az országot
A Visit Hungary instagram-oldal alapján többek között a 800.000 követővel rendelkező Holly Scarfone, az 1,8 millió követővel rendelkező Valerio Mazzei, a több mint 26 millió követőt birtokló Hannah Stocking, és az 5,6 millió insta-követős Haley Kalil is az országba látogatott. A legtöbb sztár insta-sztorijában már fel-fel bukkannak a budapesti helyszínek. Ezek alapján a hírességek Budapest legjobb szállodáiban kaptak szobát, jártak a Párizsi udvarban, a Halászbástyán, és a Vörösmarty téren is.
Az ügynökség vezérigazgatója, Könnyid László hangsúlyozta, fontos az új marketingaktivitás, mivel a médiafogyasztási szokások teljesen megváltoztak: „Ma már adatalapon hozunk marketingdöntéseket, és napjainkban más csatornákat használunk, mint pár évvel korábban. Rendkívül gyorsan változik a platformok jellege, aránya egy-egy médiakampányban, és az a bizonyos 25–40 éves korosztály, aki most az erőfeszítéseink központjában van, teljesen más médiafogyasztási szokásra állt át.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Európában ekkora mértékű influenszertripet még nem láttunk. Mindig a kettős jelleget kell hangsúlyozni, hogy rövid távon forgalmat élénkítünk egy ilyen akcióval, míg hosszú távon Budapestet és Magyarországot építjük” – mondta a lapnak Könnyid László. Hozzátette, ugyan voltak hasonló kezdeményezések, ennyire koncentrált médiatrip-koncepcióra azonban még nem volt példa.
Erre jártak a sztárok
Az első nap legtöbben a Vigadó előtt pózoltak, de sokakat a budapesti tömegközlekedés is lenyűgözött. A francia Maddy Burciaga a pesti outfitjét mutatta meg a követőinek, majd kirakatokat is nézett a József Nádor téren.
A sztárok közül a legtöbben egyik legszebb budai műemlékünknél, a Halászbástyánál is készítettek szelfit. Így tett példul Marta Sierra és Enola Bedard is, akik mesés estélyi ruhákban pózoltak a város fölött. Haley Kalil pedig rövid videót is készített arról, mennyire lenyűgözi a panoráma. Nem véletlen a helyszínválasztás, hiszen a tartalomgyártóknak itt tartottak privát bulit a szervezők. A bulin a zenéről az amerikai Martinez Brothers gondoskodott.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A megosztott bejegyzések alapján a tartalomgyártók az Operába is ellátogattak, ahol nem csak a lenyűgöző, neoreneszánsz stílusú 19. századi műremeket csodálták meg, hanem szintén egy pörgős, élőzenés buliba csöppentek. Innen a világhírű olasz énekes, Pierpaolo Pretelli is becsekkolt egy rövid videóval. A helyszínen a svéd elektronikus szféra kiemelkedő arcai, az Adriatique zenéltek nekik.
De az influenszereket nem csak a történelmi épületek ejtették ámulatba: a párizsi Eddy Papeoo arról is posztolt, ahogyan a Lánchídon rollereznek, az egymilliós követőbázisú Nora & Khalid pedig egy közös képpel emlékeztek meg a budapesti látogatásról. Ők arról írtak követőiknek:
imádják Budapestet, a város hangulata és az időjárása egyaránt páratlan, és sajnálják, hogy csak ennyi idő jutott Magyarországra.
Több mint félezer tartalom készül
A kampány keretében – a nemzetközi trendeknek kedvezve – egy nagyívű filmforgatásra kerül sor. Több mint 550 olyan tartalom készül, ami az ország különböző pontjait mutatja be. Az ebből született posztok a fővárosi szolgáltatásokról, szállodákról, kulináris élményekről, unikális helyszínekről vagy programlehetőségekről szólnak majd. 150 tartalom már fel is került az oldalakra.
„A Budapest Influencer Triptől azt várjuk, hogy nemcsak a nyári eredményeket fogja erősíteni, de még az őszi időszakra is hatással lesz. Rövid távon forgalmat élénkít, hosszú távon pedig imázst épít” – foglalta össze Könnyid László.
Nehéz elérni a fiatal felnőtteket
A turisztikai szolgáltatók számára fontos feladat a 25-40 közötti korosztály megszólítása, hiszen ők már biztos egzisztenciával rendelkeznek, és a szabadidejk is több, nyitottabbak az utazásra. A hagyományos digitális kampányelemekkel azonban csak nagyon nehezen lehet őket elérni.
„A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján az látszik, hogy a fiatal generáció gyors döntést tud hozni egy utazásra, amennyiben megfelelő tartalom kerül eléjük. Ráadásul ők hajlandóak többet utazni és költeni. „Ezért a célpiacokon megkerestük a kiemelkedően magas követőszámú influenszereket, és meghívtuk Budapestre, hogy népszerűsítsék a fővárost, ezáltal Magyarországot is a követőik körében” – hangsúlyozta Könnyid László.
A magyar gazdaságnak a turizmus meghatározó pontja – és még inkább az lesz a kormány és az MTÜ várakozása szerint.