A járványhelyzet jócskán megnehezítette a légi utasszállítás helyzetét, szakértők szerint 66%-os lesz az utasforgalom visszaesése 2020-ban a 2019-es adatokhoz képest. Az első hullám után igaz, mutatkozott némi hajlandóság a repülős utazásokra igénybe vételére, a korlátozások és a dübörgő második hullám miatt ez is megfeneklett. Egyes légitársaságok állami támogatással próbáltak túlélni – előreláthatólag a második hullámban is elkél az újabb segítség -, eközben a IATA és az ACI inkább arra sürgeti a kormányokat, hogy az adósságot generáló pénzügyi támogatás helyett inkább
teszteljenek minden utast, mert ezzel egyrészt el lehetne kerülni a repülési ágazat rendszerszintű összeomlását, másrészt biztonságosan meg lehetne nyitni a határokat.
Az Euronews megkeresésére a British Airways vezérigazgatója, Sean Doyle elmondta: “Fennáll annak a lehetősége, hogy ez az iparág nem éli túl a válságot, ha mindenek előtt nem azzal foglalkozunk, hogy az emberek hogyan fognak újra repülni.” Mások, egészen pontosan Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója szerint viszont a visszacsalogatás nem lesz nagy probléma, ugyanis az emberek vágynak az utazásra:
“Az emberek utazni akarnak, világot látni, találkozni barátokkal családtagokkal. Sok esetben a lezárások arra voltak jók, hogy rádöbbentsék az embereket arra, hogy valójában mekkora kincs is az utazás szabadsága, amit eddig természetesnek vettek” – mondta. Hogy mikor jön el a légi utasszállítás újbóli felemelkedése, arról csak találgatni tudnak a szakértők és a laikusok. A IATA szerint 2022-től kezdhetnek újra pénzt termelni a légitársaságok.