Az új, gazdaságosabb nyaralási forma egyre nagyobb népszerűségnek örvend a brit székhelyű Love Home Swap új kutatásából. A vállalat tavaly 282 százalékos növekedést ért el 2019-hez képest, 2020 májusa és júniusa között pedig még további 73 százalékos növekedést tapasztaltak. A kutatás alapján a kereslet a tengerparti házak felé a legnagyobb, csaknem 40 százalék, továbbá a vidéki ingatlanok is népszerűek, ezt a nyaralni vágyók 30 százaléka választotta – írja az Euronews. Azért is különösen népszerű, mert az emberek komfortosnak tartják.
“A szállodákkal ellentétben kevesebb ember fordul meg egy otthonban” – mondja Celia Pronto, hozzátéve: “Az oldalunkon található otthonok körülbelül fele fő tulajdonos, vagyis távolabb vannak a főbb turisztikai célpontoktól, távol vannak a tömegtől.”
James Asquith, a Holiday Swap alapítója szerint az emberek nem csak egészségügyileg érzik magukat így nagyobb biztonságban, hanem még anyagilag is megéri, egy olcsóbb megoldást jelenthet az otthoncsere – egyik háztartás a másikkal cserél helyet, a működési költségek hasonlók, a közvetítőnek járó díj éjszakánként egyébként 1 dollár/fő. A szállás átlagosan az utazások költségének 36%-át teszi ki, otthoncserével viszont sok pénzt meg lehet spórolni.
Mint a Tinderen
Ugyancsak vonzerő az “élj úgy, mint egy helyi” mentalitás, tehát valódi kapcsolatok építésére van lehetőség abban a közegben, ahol az illető nyaralni vágyik. “Az emberek akarnak kapcsolatokat teremteni. A Holiday Swap applikációja ebből a szempontból hasonlóan működik, mint a Tinder. Már utazás előtt megismerkedhetünk azokkal az emberekkel, akiknek az otthonába megyünk, előtte körbe is vezethetnek a lakásukban, sőt, bemutathatnak a helyieknek is. Sokak számára ez az utazás legjobb része” – magyarázza Asquith.
Mivel a lezárások idején is megvalósulhat az otthoncsere, a Holiday Swap tavaly a járvány ellenére 20 százalékkal növelte felhasználói számát. „Az embereknek valóban volt idejük arra gondolni, mit várnak a következő nyaralástól. Mint mondtam, olyan, mint a Tinder: bár az aktivitás csökkent, de a match-ek, és a jövőre vonatkozó tervek szárnyalnak” – zárta az alapító.