Bezártak a látványosságok, nem kell iskolába menni, hiszen átállt a rendszer a távoktatásra. Sokan otthonról dolgoznak, ráadásul kijárási korlátozás van érvényben. A Picodi.com elemző csoport megvizsgálta a Google keresések tartalmát és rangsorolta a legnépszerűbb tevékenységeket összehasonlítva az előző évi adatokkal. A kutatás kimutatta: pálfordulást vett az érdeklődés a koronavírus miatt.
A statisztikák
Google Trendsen keresztül megnézték a különböző kulcsszavak gyakoriságát 2020 márciusában, ezt összehasonlították az egy évvel ezelőtti márciusi adatokkal. Olyan népszerű tevékenységeket vizsgáltak, mint a mozi, olvasás, különböző játékok és még sok más. Az ebből készült statisztikát kiértékelték, majd a következő megállapításra jutottak:
Szinte az összes tevékenység, amihez el kell hagynunk az otthonunkat vesztett a népszerűségéből: a mozizás 81%-kal csökkent, színház 68%-kal, koncertek 67%-kal.
A Picodi.com által készített felmérés azt is kimutatta, hogy a magyarok elvesztették az érdeklődésüket a nyelvtanulás iránt. A 62%-kal csökkent népszerűség feltehetően az utazási korlátozásoknak köszönhető. Emellett a főzés és takarítás iránt tanúsított figyelem is megcsappant -10 és -38%-kal.
A legtöbben a sorozatok (356%-os változással), az otthoni edzés (300%), és az online játékok (117%) iránt érdeklődnek.
A szórakozás és egészségmegőrzés mellett az online kurzusok is népszerűbbek 58%-kal, ezt a munkaerőpiac kiszámíthatatlan helyzete idézhette elő – de kreatív tevékenységekre is rákeresnek, például: kollázs készítése (73%), rajzolás (30%), horgolás (13%).