Százak álltak sorba, hogy az első utasok között lehessenek az 1-es metróvonalon, amely vasárnap kezdte meg működését Ho Si Minh-városban, 12 évvel azután, hogy megkezdődött az építkezés – számolt be a CNN.
A vonal a városközpontban lévő forgalmas Ben Thanh piactól a város északnyugati határán kívül eső Soui Tien Vidámparkig húzódik, 14 megállóval – három földalatti és 11 föld feletti állomással.
A 17 év tervezést és 12 év építkezést követően elkészült vonal megnyitójára az állami média szerint többéves késedelem után kerül sor, amelyet többek között a Covid-19 járvány és pénzügyi korlátok okoztak.
A vietnami kormány reményei szerint a metrórendszer segít csökkenteni a forgalmat a hírhedten zsúfolt városban, ahol mintegy 9 millió ember él, és eddig metró nélkül oldották meg a tömegközlekedést.
Összesen nyolc metróvonalat terveznek, de a többi megnyitásának időpontját be se jelentették. Az utazók ösztönzésére a jegyek az első hónapban ingyenesek, ezt követően a távolságtól függően 7 000 és 20 000 dong, vagyis 110 és 310 forint közötti áron lesznek kaphatóak. A vonatok naponta, reggel 5 és este 10 óra között közlekednek majd.
Vietnam közlekedési infrastruktúrája a Japán és Kína közötti versengés színtere, mivel mindkettőjük igyekszik erősíteni befolyását egész Ázsiában. Bár Japán szállt be először a játékba Vietnamban, és végül 43,7 billió vietnami dongot (1,72 milliárd dollár) fektetett a Ho Si Minh-város projektbe, a főváros, Hanoi és az ottani, Kína által támogatott rendszer megelőzte Japánt, amikor 2021-ben megnyitotta az első metróvonalat. Hanoi második metróvonalának építése 2025-ben kezdődik.
Az év elején a vietnami kormány ambiciózus terveket jelentett be két nagysebességű vasútvonal építésére, amelyek összekötnék az országot Kínával, az ország legnagyobb kereskedelmi partnerével.