A körülbelül 120 fős csapattal rendelkező Destinus 2021-ben alakult és meglehetősen gyorsan halad afelé, hogy megvalósítsa céljait. A svájci székhelyű startup hiperszonikus, hidrogénmeghajtású repülőgépeket fejleszt, ami lényegesen lecsökkentené a repülések idejét – írja a CNN.
A hangsebesség ötszörösét tenné meg
A Destinus elképzelése, hogy a hidrogénhajtású repüléssel képesek lehetnek a hangsebesség ötszörösét is elérni, így a repülés időtartama a mostanihoz képest kevesebb, mint a negyedére csökkenne.
A rendkívül gyors gép az ígéret szerint Frankfurtból Sydneybe 4 óra 15 perc alatt, Memphisből Dubajba 3 óra 30 óra alatt , míg Frankfurtból Dubajba 90 perc alatt szállítaná át utasait.
Fejlesztésük annyira jól halad, hogy már a különböző prototípusokat is elkezdték tesztelni. Vélhetően erre figyelt fel a spanyol kormány is, amely 2023 áprilisában 26,7 millió euró (körülbelül 10 milliárd forint) támogatást adott a cégnek.
Így közlekednének a szupergyors repülőgépek
A repülőgépekkel várhatóan még jó ideig nem lehet utazni. Ennek egyik oka, hogy a hidrogénmeghajtású repülés nagyjából hússzor drágább, mint a hagyományos repülőgép-üzemanyag. A helyzetet az is nehezíti, hogy a repülőtereket is át kell építeni, hiszen a gyors-meghajtású járművek befogadására azok még nem alkalmasok.
De a fejlesztés terén is bőven akad még tennivaló. Mint minden új prototípusnál, a Destinus is finomítja és módosítja a gép jelenlegi külsejét, valamint számos tesztelési folyamatot hajtanak végre.
A Destinus terve szerint 2030-ban egy kisebb, körülbelül 25 fős repülőgéppel megkezdhetik az utasszállítást.
Ezeknek a gépeknek még korlátozott lesz a repülési hatótávja és csak üzleti utakat vállalnának.
2040-es évekre viszont elkészülne egy nagyobb gép is, melyen a nagy gépekhez hasonlóan több osztály is lesz. A startup abban reménykedik, hogy addigra a hidrogénárak is jelentősen csökkenni fognak.