A KLM Amszterdam-Szöul közötti járatán a személyzet egy baklövést követett el: lezárták az egyik mosdót a gépen, de a tájékoztatót csak koreaiul írták ki – adta hírül az airportal.hu, a Simple Flying beszámolója alapján. Elsőre nem tűnik nagy ügynek, de komoly galiba lett belőle.
A sztorit alaposan felkapta az internet
Mindez azután történt a Holland Királyi Légitársaság repülőjén, hogy hírek jelentek meg a koronavírus széklet útján történő terjedéséről. Ennek hatására ugyanis a járat kapitánya, és a vezető légiutas-kísérő illemhelyet különített el a személyzet számára, a fertőzés esetleges terjedésének kivédésére.
Viszont mivel a mosdó ajtajára csak koreaiul írták ki a lezárásról szóló szöveget, ezért úgy tűnhetett, hogy csak a koreaia utasok nem használhatják azt. Ezek után az internet népe diszkriminációt kiáltott, a Twitteren pedig már a KLM elleni felhívás kapott szárnyra. Mindezt felerősítette az is, amikor kiderült, hogy 135 koreai állampolgár volt a gépen.
Maximálisan, minden lehetőséget megragadtak a bocsánatkéréshez
A légitársaság vezetése azonban profi módon reagált minderre: amint tudomást szereztek a kényes ügyről, egyből utazott is Szöulba a régióért felelős vezető, Guillaume Glass. Ott azonnal sajtótájékoztatót hívott össze, melyen ismertette a történteket, személyesen kért elnézést, a helyi szokásoknak megfelelően pedig meghajolt a résztvevők előtt, ezzel is kifejezve bocsánatkérését.
A KLM ezek után még közleményt is kibocsátott, melyben jelezték azt is, mi lett volna a helyes: a mosdó lezárását angol nyelven kellett volna kiírni, illetve az összes utassal közölni kellett volna a lezárás tényét. Ebben az írásban szintén elnézést kértek, minden érintettől.
A Reuters szerint Joanna Doornewaard, Hollandia Dél-Koreába akkreditált nagykövete sajnálatát fejezte ki az üggyel kapcsolatban Kim Hjun Mi közlekedési miniszternek.