Négy légitársasággal szemben indított hatósági ellenőrzést a kormányhivatal
Hatósági ellenőrzést indított a Ryanair, a Wizzair, a SunExpress és a Eurowings légitársaságokkal szemben a kormányhivatal – közölte az MTI. Azt vizsgálják, hogy betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait: az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően.
Amint arról beszámoltunk, a Eurowings Budapestről Stuttgartba tartó járata nem indult el időben. Az EW2783 járatszámú repülőgép az eredetileg tervezett 16:15-ös indulás helyett este nyolckor még mindig a kifutón állt, így sok magyar szurkoló lekéste a legendás skót–magyar csoportmérkőzést.
Akár eljárást is indíthatnak
Közleményében a kormányhivatal azt írta: a hatósági ellenőrzés arra irányul, hogy a légitársaságok betartották-e a vonatkozó uniós rendelet előírásait az utasok tájékoztatását, valamint a nekik nyújtandó segítséget illetően. Amennyiben az ellenőrzés során jogsértés gyanúja merül fel, a szükséges eljárásokat a kormányhivatal megindítja az érintett légitársasággal szemben – tették hozzá.
Felhívták a figyelmet arra is, hogy a kormányhivatal az idegenforgalmi főszezon alatt kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy fellépjen azon légitársaságokkal szemben, amelyek nem tartják be a jogszabályi előírásokat, veszélyeztetve az utazók nyugodt kikapcsolódását.
A közleményben azt kérik, hogy az utasok a légi utazással kapcsolatban tapasztalt érdeksérelem esetén forduljanak bizalommal a kormányhivatalhoz.
A WizzAir a fentiek kapcsán azóta a következő nyilatkozatot juttatta el az Adózónához:
„A Wizz Air, amennyiben valamely járata késik, vagy járatot törölni kényszerül, minden esetben tájékoztatja az utasokat a foglalásnál megadott e-mail-címen és sms-ben arról, mi történik a járatukkal. Szintén tájékoztatja az utasokat arról, hogy milyen módon foglalhatnák át utazásukat másik járatra, vagy igényelhetik vissza a teljes jegyárat vagy annak 120%-os megtérítését WIZZ-pontokban. Azok esetében azonban, akik nem közvetlenül a Wizz Air applikációján vagy a légitársaság weboldalán vásárolták meg a repülőjegyüket, hanem utazási irodán vagy online közvetítőn keresztül, közvetlen elérhetőség hiányában a foglalást intéző irodának küldi meg a légitársaság ezeket az információkat. Így ezek az utasok – attól függetlenül, hogy a Wizz Air eleget tesz tájékoztatási kötelezettségeinek – lehetséges, hogy nem, vagy csak késve kapnak tájékoztatást.