Vizsgálódik a GVH, mert nem lehetett ingyen becsekkolni a Wizz Air oldalán
Néhány éve már csak a felszállást megelőző 24 órával lehet ingyenesen elvégezni az utasfelvételt a Wizz Air felületein. Az utóbbi időben viszont egyre többen panaszkodtak arra, hogy még az ingyenes idősávban sem sikerült a Wizz Airnél becsekkolni – írja a Telex a 444-re hivatkozva.
A 444 egyik olvasója ugyanis úgy járt, hogy rendszer az utast mindenképp az ülőhelyfoglalás felé terelte, aminek költsége 26 font, vagyis nagyjából 11 ezer forint. De más is belefutott ebbe a jelenségbe.
Az egyik panaszosnak a GVH azt írta, hogy “a Gazdasági Versenyhivatal már észlelte a panaszában leírt magatartást, ezért versenyfelügyeleti eljárást indított, mely jelenleg is folyamatban van. A cég valószínűsíthetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat az online jegyvásárlás folyamata során.”
A GVH egy tavaly ősszel végrehajtott átfogó gyorselemzés után nyomatékosan figyelmeztette a Magyarországon elérhető légitársaságokat, hogy a jegyeladási és reklámgyakorlatuk során változtassanak a fogyasztói döntéseket észrevétlenül torzító módszereiken.
A 444 cikkére reagált a Wizz Air sajtóosztálya is. Levelükben azt írták, hogy nyáron a rendszer teszteléskor nem tapasztaltak még hasonló természetű hibát sem. A vizsgálat során a GVH-val mindenben együttműködnek. A légitársaság szerint a lap olvasója az időablak előtt, azaz több mint 24 órával a felszállás előtt próbált helyet foglalni, ezért kellett fizetnie. A beküldött képernyőfotók viszont ezt cáfolják.