A nemzeti versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy a Budapest Parkot működtető Kultúrpark Zrt. 2019-től 2021 elejéig megtévesztette a fogyasztókat a rendezvényhelyszín koncertjeire, eseményeire szóló jegyek online értékesítése során. A Budapest Park weboldala, közösségi oldala és online hirdetései ugyanis nem tüntették fel a jegyek árát befolyásoló valamennyitényezőt, így a fogyasztók csak a vásárlás késői fázisában ismerhették meg a fizetendő összeget.
Bírság helyett figyelmeztetés
A rendezvényhelyszín üzemeltetője együttműködött a versenyhatósággal: közvetlenül az eljárás megindítása után változtatott gyakorlatán, elismerte a jogsértést, és a jövőbeli hasonló problémák elkerülését szolgáló belső szabályzat (ún. megfelelési program) kidolgozásába kezdett. Mivel a cég kis- és középvállalkozásnak minősül, első alkalommal követett el versenyjogi jogsértést és az érintett fogyasztók nem minősülnek sérülékenynek, a hatóság – együttműködésére is tekintettel – bírság kiszabása helyett figyelmeztetésben részesítette a vállalkozást – tudatták.
A Versenyhivatal figyelembe vette azt is, hogy a pandémia jelentősen korlátozta a cég gazdasági tevékenységét, árbevétele jelentősen elmaradt a korábbi évektől. A vállalkozás így az eljárás hatásra korrigált kereskedelmi gyakorlattal, illetve a jövőbeli hasonló jogsértéseket kiküszöbölő megfelelési program bevezetésével készülhet fel arra az időszakra, amikor ismét lehet majd rendezvényeket tartani.