Az American Express (NYSE: AXP) ma kiadta a Jelentés a globális utazási trendekről című jelentését, ami a COVID-19-világjárvány kezdete óta eltelt majd egy évet követően különleges bepillantást enged a fogyasztók utazással kapcsolatos aktuális érzelmeibe. A hét országot (Amerikai Egyesült Államok, Ausztrália, India, Kanada, Mexikó, Japán és Egyesült Királyság) felölelő felmérésen alapuló jelentés megállapításai szerint, a fogyasztók alig várják, hogy újra utazhassanak, és már elkezdték tervezni jövőbeli utazásaikat.
A jelentés főbb megállapításai
- Jelentős a felgyülemlett igény az utazás iránt: a felmérés során megkérdezett emberek 87%-a szerint egy jövőbeli utazásra vonatkozó terv olyan valami, ami várakozással tölti el őket, a válaszadók 76%-a pedig már most bakancslistát készít a meglátogatni kívánt helyekről, annak ellenére, hogy egyelőre még nem lehetséges az utazás. A megkérdezettek 63%-a nyilatkozott úgy, hogy gyűjti a hitelkártya-használatért kapott pontokat, melyek felhasználásával elmehet majd vakációzni, amikor már biztonságosnak ítéli az utazást.
- Az emberek készen állnak az utazás lefoglalására: a válaszadók 56%-ának annyira hiányzik az utazás, hogy hajlandók már most lefoglalni az utat, még akkor is, ha azt majd esetleg kénytelenek lesznek lemondani később.
- Egyre több az ún. “digitális nomád“: a megkérdezettek 54%-a szerint az a rugalmasság, mely lehetővé teszi, hogy a világ bármely részére elutazva egy ideig ott élhessen és dolgozhasson, sokkal vonzóbbnak tűnik most, mint a pandémia előtt.
- A biztonság elsőrendű fontosságot élvez: a válaszadók 65%-a nyilatkozott úgy, hogy tervei szerint csak azután fog utazni, miután ő és családtagjai megkapták a COVID-19 elleni oltást.
- Az elvonulás lehetősége a legújabb luxus: a megkérdezettek 75%-a egyetértett azzal, hogy az olyan utazási élmények, amelyek lehetővé teszik az elvonulást, a tömegektől zajától távoli kikapcsolódást, a luxusutazások keresett jellemzői közé emelkedtek.
- Növekedés a fenntartható utazás terén: a válaszadók 68%-a nyilatkozott úgy, hogy igyekszik többet megtudni a fenntartható utazást kínáló márkákról és támogatni azokat.
Az alábbiakban áttekintést olvashatsz a jelentés legfontosabb megállapításairól.
A fogyasztók alig várják, hogy újra utazhassanak
Az emberek számára reményt és vigasztalást nyújt, hogy gondolkodhatnak jövőbeli utazásaikról és tervezgethetik azokat.
– Az egészség és a jóllét javítását célzó utazások: a válaszadók 78%-a jelezte, hogy szeretné a 2020-as évben őket érő sok stresszt 2021-ben megvalósuló utazások révén levezetni.
– A jövőbeli utak tervezése és kifizetése: három megkérdezett közül egy mondta azt, hogy gyakrabban fogja utazási célokra használható jóváírásokkal vagy pontokkal fizetni egy 2021-es utazás egy részét vagy egészét, mint a COVID-19-pandémia előtt.
– Azellehetetlenült utak bepótlása: a felmérés során megkérdezettek 61%-a azt tervezi, hogy többet költ majd egy 2021-es utazásra, mint normál esetben költene, mivel 2020-ban nem volt lehetséges az utazás.
– A fogyasztók hajlandók áldozatokat hozni az utazásért: a válaszadók 64%-ának annyira hiányzik az utazás, hogy hajlandó lenne a közösségi médiumok használatáról is lemondani egy hónapra, hogy elmehessen vakációzni.
– A gasztronómiai turizmus továbbra népszerű: a válaszadók 62%-a szerint az evés az egyik legfontosabb dolog, ami az utazás során érdekli őket, és az American Express Travel 2021. januárjára vonatkozó foglalási adatai is azt mutatják, hogy az Amerika és az International American Express bankkártyát birtoklók körében a gasztronómiai élvezetek hódolóinak kedvező városok az utazási célpontok közt az első helyen állnak. Miami, San Francisco, Chicago és Houston igen népszerű az amerikai American Express kártyatulajdonosok körében, Mexico City, Szingapúr és Tokió pedig az International American Express bankkártyát birtoklók körében áll a lista élén.
Újfajta hozzáállás az utazáshoz
Manapság, amikor rendszeresen változnak a foglalási szabályok és az utazási ajánlatok, és egyre több az új, érdekes utazási célpont, változik az emberek utazáshoz való hozzáállása is.
– Luxusutazás: a pandémia következtében az emberek ma már máshogy gondolkodnak a luxusutakról, és a válaszadók körében a luxusnak tekintett legkívánatosabb feltételeknek a következők bizonyultak: személyre szabott élmények (82%), magas fokú tisztasági követelmények (81%) és az elvonulás, elkülönülés lehetősége (79%)1. A válaszadók 59%-a jelezte, hogy utazási ügynök segítségét kívánja igénybe venni következő utazása útitervének elkészítéséhez és személyre szabásához, és 80%-a nyilatkozott úgy, hogy hajlandó egy adott helyre szezonon kívüli időszakban ellátogatni, mivel olyankor nincsen akkora tömeg.
– Megugrott a kevésbé frekventált turisztikai célpontok érdeklődés: a válaszadók 69%-a érdeklődik kevésbé jól ismert úti célok iránt, és az American Express Travel foglalási adatai, melyek szerint nőtt a foglalások száma a kevésbé frekventált városokba, szintén alátámasztják ezt a trendet. Például Dallas-ba és Charlotte-ba az International American Express kártyatulajdonosok 2021 januárjára több utat foglaltak, mint az előző évben4, és az American Express Travel tanácsadóihoz egyre több kérés érkezik olyan kisebb városokba való utakat illetően, mint Porto (Lisszabon helyett) Portugáliában vagy Wellington (Auckland helyett) Új-Zélandon.
Az utak tervezésekor egyre fontosabb szempont a környezettudatosság
A fogyasztók egyre tudatosabb utazókká válnak, olyanokká, akik az utazási ügynökség kiválasztásakor azt is figyelembe veszik, hogy az ügynökség által képviselt értékek összhangban vannak-e saját értékeikkel, és sokan utaznak azzal a céllal, hogy pozitívan befolyásolják a meglátogatott közösségek életét.
– A helyi közösségek támogatása: a válaszadók 72%-a nyilatkozott úgy, hogy szívesen utazik azzal a céllal, hogy segítsen növelni az adott úticél idegenforgalmi bevételeit és támogassa a helyi gazdaságot.
– Nő a sokszínűséget és befogadást priorizáló utazási márkák támogatottsága: a válaszadók 69%-a olyan légitársaságot/szállodát szeretne választani, amely értéknek tekinti a sokszínűséget és az inklúziót, és amelynek alkalmazotti összetétele tükrözi a fogyasztók körének sokszínűségét.
– Környezettudatos utazók: a megkérdezettek 60%-a olyan légitársaságot szeretne igénybe venni, amely elkötelezte magát a karbonsemlegesség iránt.
Az American Express Travel 4500 utazási tanácsadója magas technológiai színvonalat képviselő, személyes és személyre szabott, világklasszisnak számító szolgáltatást nyújt az ügyfeleknek a hét minden napján, a nap 24 órájában. Annak érdekében, hogy az ügyfeleknek nagyobb értéket nyújtson és hozzájáruljon ahhoz, hogy magabiztosabban dönthessenek, amikor készen állnak az utazásra, a vállalat egy sor árengedményt és új ajánlatot kínál számukra a szállodákban, a légitársaságoknál és az autóbérlés terén, továbbá szeptember végéig meghosszabbította a lemondott American Express Travel utak esetében a lemondási díj elengedését.
A jelentés elkészítése során alkalmazott módszerek
- Ezt az Amex Trendex online felmérést a Morning Consult végezte el 2021. január 15-e és 24-e között, egy 1000 utazót magába foglaló nemzeti mintán Ausztráliában, Kanadában, Indiában, Japánban, Mexikóban és az Egyesült Királyságban, egy 70000 USA dollárt meghaladó háztartási jövedelemnek megfelelő jövedelmű utazókból álló, 2000 fős mintán Ausztráliában, Kanadában, Japánban, az Egyesült Királyságban és az USA-ban, egy 50000 USA dollárt meghaladó háztartási jövedelemnek megfelelő jövedelmű utazókból álló, 2000 fős mintán Mexikóban, valamint egy 20000 USA dollárt meghaladó háztartási jövedelemnek megfelelő jövedelmű utazókból álló, 2000 fős mintán Indiában. Az utazók alatt olyan felnőttek értendők, akik legalább egyszer utaztak repülőgéppel 2019-ben. Az eredmények hibahatára plusz vagy mínusz 2 százalékpont az USA-ban és plusz vagy mínusz 3 százalékpont a többi országban.
- Az American Express Travelnél 2021 januárjában amerikai kártyabirtokosok által tett légiút- és szállodafoglalások alapján.
- Az American Express Travelnél 2021 januárjában International American Express kártyabirtokosok által tett légiút- és szállodafoglalások alapján.
- Az American Express Travelnél 2021 januárjában és 2020 januárjában International American Express kártyabirtokosok által tett légiút- és szállodafoglalások összevetése alapján.
Amit az American Expressről tudni kell
Az American Express fizetési szolgáltatásokat nyújtó, globális, integrált vállalat, amely termékei, az általa biztosított fogyasztói élmények, szakmai tapasztalatai és felkészültsége révén gazdagítja ügyfelei életét és hozzájárul üzleti sikereik eléréséhez. Tudjon meg többet a vállalatról az americanexpress.com internetes oldalon.
(OTS)