Megkapta a környezetvédelmi engedélyt, így megépülhet a gellérthegyi sikló – tudta meg a Népszava.
A lap információi szerint az eljárásba senki nem jelentkezett be ügyfélként, egyetlen hatóság sem támasztott ellenvetést. Mindössze annyi feltételt szabtak a beruházó – 25 százalékban fővárosi, 75 százalékban magántulajdonban lévő – Rác Sikló Kft.-nek, hogy a felső állomás épületét a “táji háttér színvilágához és anyagaihoz történő minél teljesebb illeszkedéssel” valósítsák meg.
A környezetvédelmi eljárásához készült hatástanulmány szerint a sikló “a főváros több nézőpontjából, így például a történelmi belvárosból, a Dunáról, a pesti rakpartról is látható lesz” és “jelentősen megváltozik a gellérthegyi tájkép“.
A korábbi dokumentáció szerint a pályavonalon 12 méter szélességben nem lehet fa, az építkezés idején pedig 20 méter szélesen kell kivágni, csonkolni a fák lombkoronáját és eltüntetni a bokrokat.
A felső szakaszon lábakra állított acélszerkezeten, a felszín felett 3,6-4,5 méter magasan halad majd a két 52 személyes kabin. Az átlagos famagasság azonban 3 méter körül van.
A sikló nyomvonala a Hegyalja út és a Citadella között húzódik. Az alsó állomás, üzletekkel és kávézóval közvetlenül a Rác fürdő mellett épülne meg. Innen egy 100 méter hosszú alagútban futna. A kabin az Orom utcánál bukna ki a felszínre, ahonnan 190 méter hosszan átlag négy méter magasan haladna a Citadella-sétány alatti végállomásig. A felső állomás 150 négyzetméteres, több szintes épület lesz félköríves kilátóterasszal.
A november közepén kiadott engedély 2031. november végéig érvényes, a határozat ellen jogorvoslatnak nincs helye – írja a Népszava.