Bár Franciaországban a napi megbetegedések száma egyelőre nő és a sípályákat is lezárták, a franciák utazási kedve nem lankad. Bár kezdetben sokan idegenkedtek a Covid-19 elleni védőoltásoktól, már a lakosság 54%-a szeretné beoltatni magát és a Le Parisien szerint még ennél is többen, 62% támogatná valamilyen fajta „vakcina útlevél” bevezetését, hogy újra külföldre utazhassanak.
„Főleg az inspirálja őket, hogy a franciák nagyon akarnak utazni és ez az utazási vágy a járványidőszak elhúzódásával egyre erősebb. A franciáknál eleve sok az iskolai szünet, ráadásul a koronavírus hatására a nemzetközi trendeknek megfelelően egyre hosszabb szabadságokat terveznek, egy desztináción belül szeretnének minél több mindent felfedezni, így a vidéki desztinációk is fő fókuszba kerülhetnek” – mondta Ljubinkovic Iván, az MTÜ Franciaországért felelős piacszakértője, aki a járvány 2020 márciusi kitörése óta a BeNeLux államok B2B turisztikai kapcsolataival is foglalkozik.
Magyarország is a top desztinációk között
Az új piacokon, Belgiumban és Hollandiában rendkívül nagy az érdeklődés Magyarország iránt. Az ott élőknek már van egy bizonyos szintű alaptudásuk hazánkról, ezért a fővároson kívül nyitottabbak vidéki helyszínek felkeresésére is. Ráadásul az eddig csak long-haul desztinációkkal foglalkozó tour operatorok a járvány hatására kezdenek új termékeket keresni európai desztinációkban, így Magyarország is belekerült a látókörükbe – Ljubinkovic Iván pedig sales calljai során célzottan keresi ezeket a kapcsolatokat.
„A belgák és a hollandok közül sokan nagyon komplex tervezési fázisban vannak, nagyon jó lehetőségek nyílnak meg a budapesti- és vidéki magyar turizmus számára, minden kategóriában” – erősítette meg az MTÜ piacszakértője, aki tavaly novemberben és decemberben három rendkívül sikeres virtuális rendezvényen népszerűsítette 12 magyar partnerrel együtt Budapest és környéke, valamint a Balaton látványosságait és programlehetőségeit. A rendezvények élőben több mint 250 francia, belga és holland turisztikai szakembert értek el, köztük jelentős számú, Magyarországra fókuszáló új potenciális partnert is. A résztvevő külföldi szakemberek rendkívül sok kérdést tettek fel, érdeklődésükkel még változatosabbá és dinamikusabbá téve a rendezvényeket – közölte az MTÜ.
A tavalyi sikeres értékesítési akciók folytatásaként Ljubinkovic Iván idén is számos színes aktivitást tervez piacain. Elsőként egy – már tavaly tervezett, de a járványügyi helyzet miatt az idei év elejére átszervezett – hibrid rendezvényre kerül majd sor, ahol a hazai partnerek találkozhatnak párizsi high-end irodákkal. A tervek szerint a francia partnerek egy közös helyszínen gyűlnek össze, ahol a piacszakértő beszédét kivetítve követhetik, majd a magyar résztvevők – szállodák és DMC-k – párban folytathatnak megbeszéléseket velük és mutathatják be széleskörű tevékenységüket.
Emellett az MTÜ piacszakértője idén is több mint 10 tematikus webinárt, négy figyelemfelkeltő, kreatív workshopot tervez és természetesen heti szinten folytatja a virtuális meetingeket is francia, belga és holland partnereivel, hogy a szakemberek még jobban megismerhessék hazánk gyönyörű látványosságait, rendkívül gazdag és folyamatosan fejlődő turisztikai kínálatát.