Az egyik megnépszerűbb úti cél, Míkonosz turisztikai vállalkozásai az életben maradásért küzdöttek. Andreas Fiorentinosnak például hotelje van Míkonosz kikötőjében. Úgy véli, a turizmusnak meg kell változnia: “Szerintem senki nem él túl többet két-három rossz szezonnál. De nem szabad elfelejtenünk, hogy ezelőtt nagyon pozitív tízéves periódusunk volt állandó növekedéssel. Ha valaki nem invesztált sokat és normálisan működött, akkor ki lehet bírni néhány rossz szezont. Úgy gondolom, innentől kezdve a sziget vállalkozásai magukévá teszik majd az olyan kifejezéseket, mint az életképes növekedés, a fenntartható fejlődés, a teherbírás, és a turizmus magasabb minőséget képvisel majd.”
Nem újdonság, hogy a hotelek mellett az vendéglátó egységek is hatalmas veszteséget szenvedtek, a világszerte ismert Super Paradise tengerparti klub menedzsere az Euronews kérdésére elmondta: “Nagyon nehéz volt a tulajdonosoknak és a szezonális dolgozóknak is. A mostani szezon bizonytalanságai miatt egyes alkalmazottak más munkát választottak, a vendéglátástól, éttermektől és általában a turizmustól távol eső területen.”
Hisznek a fellendülésben
Tavaly a görög GDP 6 százalékot vesztett a turizmus visszaesése miatt. A legutóbbi pénzügyi tanulmányok szerint a turizmus – amely Görögország GDP-jének csaknem ötödét teszi ki – várhatóan 2 százalékkal járul majd hozzá a görög gazdaság növekedéséhez idén és 4 százalékkal jövőre. Egy tavalyihoz hasonló szezon katasztrofális hatással lenne a szektorra – a helyi vállalkozók hisznek a fellendülésben.