Az Air New Zealand bejelentése szerint az első emeletes ágyak az Air New Zealand 2024-től forgalomba kerülő új Boeing 787-eseinek fedélzetére érkeznek meg a turistaosztályra, míg a meglévő Boeing 787-esek fedélzetén 2024 és 2026 között vezetik be a Skynest névre hallgató alvóhelyeket az olcsóbb jeggyel utazók részére.
Tavaly átmenetileg a Lufthansa is lehetővé tette a szundikálást a turistaosztályon, de ők kifejezetten tábori körülményeket kínáltak ehhez. Az Air New Zealand viszont saját, minimalista ágyakat fejlesztett, amelyeket V-alakban helyeznek el három emeleten, így összesen hat egyszemélyes fekvőhelyet hoznak létre, mindegyiket nagyjából két méter hosszúra és 58 centiméter szélességűre tervezve. Tulajdonképpen olyan ágyakról van szó, amelyeket a légiutas-kísérők is használnak a hosszabb utazásokon. A fülkéket a jelenlegi elképzelések szerint
párnával, takaróval, ágyneművel és függönnyel, valamint olvasólámpával, tárolózsebben és USB-csatlakozóval is felszerelik.
Air New Zealand
Ugyan elsőre rendkívül jól hangzik a Skynet konstrukciója, azonban sajnos közel sem arról van szó, hogy innentől kezdve a spórolósabb utasok számára is megérkezik a korlátlan kényelem a szűkös fotelek helyére az új-zélandi cégnél.
Ennek egyik oka, hogy az alvókapszulákat roppant limitált számban, mindösszesen hat hagyományos ülés helyét elfoglalva telepítik, másrészt pedig az utazás teljes időtartama alatt nem lesznek elérhetők. Az ágyak ugyanis
a fel- és leszállás idején nem használhatók, csupán négy óra erejéig bérelhetők, átmeneti relaxációt biztosítva.
(via Designtaxi)