A szervezők a járványhelyzet miatt voltak kénytelenek lemondani a fesztivált.
A gigantikus hó- és jégszobrairól híres fesztivál Japán egyik legjelentősebb téli rendezvénye, alkalmanként kétmillió hazai és külföldi turistát vonz és 65 milliárd jen (182 milliárd forint) üzletet jelent. 1950-es indulása óta még sosem fordult elő, hogy elmaradt volna.
Valódi hó- és jégszobrok felállítása helyett a múltbéli fesztiválokat és Szapporo város téli szépségeit idézik fel nagy mennyiségben a virtuális térben, emellett a szokásosnál hosszabb ideig marad fenn a karácsonyi díszkivilágítás a látványosságnak hagyományosan helyet adó szapporói sugárúton.
Már az idei, február 4-11. között megtartott szapporói hófesztivál látogatóinak száma is 700 ezer főre zuhant a tavalyi 2,02 millióról a koronavírus-járvány miatt Kínában elrendelt utazási korlátozások miatt.
(MTI)