A teljes útvonal 1000 kilométer hosszúságú lesz, és az első 460 kilométer hosszú szakasz köti össze a Földközi-tenger partján fekvő El Alameint és Ain Sokhnát, két kicsi, de gyorsan fejlődő várost. A vasútvonal 15 állomáson halad át, köztük az egyelőre meg nem nevezett új közigazgatási fővároson, ami egy hatalmas építési projekt része, 2015-ben kezdták el. Céljuk, hogy a kormányzati épületeket Kairótól nagyjából 45 kilométerre költöztessék át.
A vasútvonal építése két év alatt készül el, és a német Siemens vállalat tervezi, telepíti és tartja karban.
“Büszkeség számunkra, hogy kibővítettük bizalmas partnerségünket Egyiptommal” – mondta Joe Kaeser, a Siemens AG elnöke és vezérigazgatója, hozzátette: “Nagy hatékonyságú vasúti rendszer kiépítésével az ország számára megfizethető, tiszta és megbízható szállítással támogatjuk az egyiptomi embereket.”
Az ország egyébként az 1850-es évek óta rendelkezik vonathálózattal, és ez volt az első afrikai (és közel-keleti) ország, ahol vonatrendszer működött. A jelenlegi hálózatnak köszönhetően több mint 5000 kilométeres pályája köt össze szinte minden nagyobb várost, de a rendszer elavult és alulfinanszírozott, ami az elmúlt években számos halálos balesetet eredményezett. Egyiptom orosz gyártmányú vasúti kocsikat szerez be a járművek korszerűsítésére – írja a Lonely Planet. A gyorsvonat azonban nem újkeletű a kontinensen,
az Al Boraq 2018-tól közlekedik Tanger és Casablanca között. Az új vasútvonalnak hála a két város közötti 5 órás utat immár 2 óra alatt meg lehet tenni.