A turisztika szinte minden szegmensét lenullázta az elmúlt félév járványhelyzete, kezdve a szállodaipartól, a vendéglátáson át az utasszállítás majdnem valamennyi ágazatáig.
Mintha csak szellemhajók lennének
A hatalmas óceánjárók az egyik tipikus példái mindennek, hiszen nincs még egy olyan közeg, ahol az utaztatás ennyire keresztezné a hotelek világát.
A gyakorlatilag kisebb városnyi embertömeg szállítására alkalmas sokemeletes luxuscsodák a koronavírus-járvány miatt mára már mindenhol parkolópályán vannak.
Így van ez az angliai Dorset megye egyik kikötőjében is, ahol olyan pazar különlegességek állnak, mint a Cunard’s Queen Mary 2, amely vízre bocsájtásakor a világ legnagyobb utasszállítója volt, vagy a Royal Caribbean’s Anthem of the Sea, amelynek építési költsége 940 millió dollárba került – írja a Roadster.hu.
Mellettük szintén a vízen ringatózva várja az eljövendő szebb napokat a Carnival’s Valor, és a P&O’s Aurora, semmivel sem szerényebb felépítménnyel.
Az ember, aki mások kíváncsiságából keres jó pénzt
Hiába is páratlan csodák ezek a gigantikus remekművek, nagyon úgy néz ki, még jó ideig nem fognak hasznot hajtani tulajdonosaiknak, üzemeltetőiknek. Nem úgy a 62 esztendős hajóskapitánynak, Paul Derhamnek, aki ugyan a fedélzetükre sem léphet, mégis pénzt csinál belőlük.
Gondolt ugyanis egy nagyot derék tengerészünk, és kitalálta, hogy turistákat visz a gigantikus hajók közelébe, hadd csodálkozzanak a mérnöki teljesítmény csúcsragadozóin.
Ötven méterre közelíti meg az óceánjárókat Derham, aki egy húsz fő befogadására alkalmas kishajóval cserkészi be azokat. Oka nem is lehet panaszra, mivel mára már rendesen pörög az üzlet.
Ehhez azért hozzájárul kapitányi múltja, hiszen ő maga is évtizedekig hasonló monstrumokon szolgált. Van sztorija bőven, nem véletlen a 2,5 órás tárlatvezetés minden egyes alkalommal.