A diszkont légi vállalat a nyári szezonban azt tervezi, hogy több járatán is csökkenti az ülőhelyek számát, hogy ezáltal is kisebb legyen a kiszolgáló személyzet- írja a 444.hu.
A koronavírus-járvány lecsillapodásával egyre több légitársaság küzd létszámhiánnyal a munkavállalók területén, így ez a fajta spórolás az ülésekkel is erre utal.
Az EasyJet kiveszi a hátsó sorokat az A319-es járatairól, így maximum 150 utas fér majd el egy gépen, ekkor pedig négy helyett már háromfős kabinszemélyzet is elegendő lesz a gépre.
Már a tavasz eljövetelével világossá vált, hogy az utazási kedv folyamatosan növekszik, olyannyira, hogy ezzel sem a repülőterek, sem a légitársaságok nem tudják felvenni a versenyt. Ez például áprilisban már akkora gondot okozott, hogy a British Airways és az EasyJet is több száz járatot volt kénytelen törölni.
A légi ipari szakértők szerint a hiányzó személyzet pótlása világméretben – úgy, hogy az utolérje az ideális szintet – akár 12 hónapig is eltarthat.
Az EasyJet arra számít, hogy közel a 2019-es szinten lesznek az idei nyári számaik. Akkoriban naponta 300 ezer embert utaztattak a csúcsszezonban.