A téli leállás előtti utolsó fázisaként november 3-án a helyére került az új komáromi Duna-híd utolsó eleme is. A munkálatok jövő tavasszal folytatódnak – írja a Kemma.
A beruházásból a hídpálya szigetelése, az aszfaltozás, a helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjel festések, a korlátok elhelyezése, a köz- és díszkivilágítás szerelése, a híd monitoring- és riasztórendszerének kiépítése, a hajózási jelzések és légiakadály-jelző felszerelése van még hátra.
A híd építése a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárásával 2020 május végére fejeződik be, a tervek szerint a forgalom jövő június végén indul meg.
Az egypilonos, ferdekábeles, acél pályalemezes, 600 méter hosszú hídon kétszer egysávos főút mellett kerékpárutat, gyalogos járdát, közvilágítást is kialakítanak.
A komáromi híd különlegessége a hídpálya Szlovákiához közelebbi oldalán elhelyezkedő ferde pilon, amely a rajta átfűzött kábelek segítségével tartja a híd felszerkezetét. A pilon teljes magassága 118 méter, ebből kb. 98 méter magas a látható rész. A pilon és a kábelek díszkivilágítást kapnak.
Az új komáromi Duna-híd nettó 91,2 millió euróból épül.