A Budapest Gyógyfürdői és Hévízei Zrt. (BGYH) a koronavírus okozta válság előtt, 2019-ben még 18,4 milliárdos értékesítésből származó árbevételt termelt, adózott eredménye pedig közel 4 milliárd forint volt – írja a Napi.hu.
A járvány ezt a bevételt harmadolta, 2020-ban a 6 milliárdos forgalmat sem tudtak elérni, a veszteségük meghaladta a 3 milliárd forintot. Tavaly 6,5 milliárd forintos árbevétel mellett 1,3 milliárdos veszteséget termeltek – derül ki abból a 2022-es üzleti tervből, amelyet a következő fővárosi közgyűlési ülésre nyújtottak be.
Az idén 12 milliárd feletti értékesítési bevételt terveznek, de hasznosítani szeretnék a Rác fürdőhöz tartozó hotelt is (eladás, bérbeadás).
Ha mindez bejön, az több mint 1 milliárdos profitot termelhet a fővárosi a cégnek.
A BGYH hatékony működéséhez a 2020-2021-es 1,5-1,7 milliós vendégszámot idén 3 milliósra kellene növelni, amely 70 százalékkal haladja meg a 2021-es forgalmat, de 60 százalékkal kevesebb a 2019-esnél. Ehhez azonban szükséges, hogy ne legyen újabb, súlyos járványhullám, mert csak akkor maradhatnak nyitva.
A bevétel további biztosítására a második félévtől azon fürdők esetében, ahol leginkább a budapestiek jelenléte az elsődleges, 8,7 százalékkal emelik a belépőjegyek árát. A a nemzetközi turizmusban érintett fürdők esetében pedig ennél is lényegesebb, 20 százalékos növelés várható. A cég úgy véli, még így is 30 százalékkal maradnának el a nemzetközi szinten megszokott áraktól.
Ezenkívül a legnépszerűbbet, a Széchenyi Gyógyfürdőt rendezvényhelyszínként szeretnék hasznosítani a “klasszikus” üzemidőn túl.