Ahogy korábban megírtuk, több légitársaság is betiltotta az alkohol árusítását a fedélzeten, például az easyJet és a Virgin Atlantic ideiglenesen teljesen megszüntette az alkoholos italok árusítását, míg a a British Airways a távolsági járatokon engedi, a rövid távúakon azonban megszüntette. Az American Airlines a Main Cabinből eltávolította, de a távolsági járatokon felszolgálja a szeszes italt, míg a Delta sem rövid, sem hosszú távú járatokon nem kínálja.
Erre azért volt szükség, hogy minimalizálják a személyzet és az utasok közötti érintkezést.
Enyhített a Delta
Nem kellett sok az atlantai légitársaságnak: három hónapos kihagyás után nemrég úgy döntöttek, hogy folytatják az ingyenes sör és bor felszolgálását – írja a Lonely Planet. A légitársaság konzultált az egészségügyi szakemberekkel és arra jutottak, hogy a sör- és borválasztéknak kevesebb érintkezési pontja van, mint a vegyes italoknak, így ezeket elsőként újból behozzák a fedélzetre az ételeket kínáló lehetőségekkel együtt.
A gyakorlatban a kísérők a dobozokat és az egyszemélyes palackokat adagolótálcák segítségével adják át az utasoknak.
A forgalomba helyezés július 2-án kezdődött: a prémium kabinokban – First Class és Comfort +-ban – ülő utasok ingyenesen választhatják meg, milyen egyszemélyes vörös- vagy fehérbort szeretnének fogyasztani, esetleg a Miller Lite, Heineken vagy SweetWater sörre vágynak-e az 500 mérföldnél távolabbi járatokon – írja a CNN.
Az egyetlen, ahol a Delta sosem szüntette meg az alkohol árusítását, azok a nemzetközi járatok voltak. Ezen esetben a sör, a bor és a koktélok továbbra is elérhetők a kabinokban, ideértve a likőrt és a sommelier által gondosan választott borokat a Delta One-ban ülő ügyfelek számára. A fedélzeti szolgáltatás részei, például a belföldi járatok egyedi snack csomagjai és más belföldi ajánlatok továbbra is ugyanígy érvényben vannak.
“A Delta CareStandard előírásainak megfelelően célunk az, hogy minden étel- és italkínálatunkat a lehető legbiztonságosabban szolgáljuk fel – mind az ügyfelek, mind az alkalmazottak számára” – mondta Allison Ausband, hozzátéve: „Büszkék vagyunk arra, hogy mindig meghallgatjuk ügyfeleinket, és tudjuk, hogy a sör és a bor azon a felnőtt italok, amelyeket ügyfeleink leginkább akarnak. Ez a választás az első lépés a normalizált italkínálat felé, miközben továbbra is az ügyfelek és a személyzet biztonságát tartjuk a figyelmünk középpontjában.”