A turisták száma Dániában – és egyébként szerte a világon – látványosan visszaesett az elmúlt években, ami többek közt a koronavírusnak, valamint a gazdasági nehézségeknek is köszönhető. A skandináv ország erre egy nem mindennapi videóval reagált, amit az elejétől a végéig a mesterséges intelligencia segítségével alkottak meg, abban bízva, hogy ezzel majd sikerül visszacsalogatniuk a látogatókat az országba – írja a Designtaxi.
2019-ben nagyjából 33 millió, egy évvel később, 2020-ban már csak ennek a fele, megközelítőleg 15 millió turista látogatott el az egyik legnépszerűbb skandináv országba, Dániába. Bár tény, hogy az azóta eltelt időben a látogatók száma folyamatosan növekszik, de sem a főváros, Koppenhága, sem pedig a mesebeli dán vidék nem érte utol magát a turizmust illetően. Ezt a helyzetet próbálja meg orvosolni az a turistacsalogató videó is, amin
rendkívül népszerű festmények, szobrok és látványosságok kelnek életre és így próbálják meggyőzni az embereket arról, hogy Dániát válasszák úti céljuknak.
A videónak azonban nem csupán a tartalmi része érdekes, de az a mód is, ahogy elkészült.
A forgatókönyvet ugyanis a ChatGPT mesterséges intelligenciája írta az első szótól az utolsóig, a készítők csak azokat a részeket húzták ki belőle, amikben valótlanságokat találtak. A videós részt is mesterséges intelligencia generálta, hogy úgy tűnjön: tényleg Mona Lisa, Vincent van Gogh és a New York-i Szabadság-szoboraz, ami beszél a leendő turistákhoz.
A Visit Denmark weboldalon található információk alapján a kutatások azt mutatják, hogy
a turisták 56 százaléka érzi úgy, hogy ront az utazás élményén, ha túlzsúfolt helyekre látogatnak, 46 százalékuk pedig kifejezetten rosszul érzi magát attól, ha turistaként bánnak velük.
A projekt egyik vezetője, Kathrine Lind Gustavussen szerint Dánia éppen ezért lehet jó választás azoknak, akik a közeljövőben utazni szeretnének. Az ország ugyanis egyáltalán nem zsúfolt, ráadásul nincs is egy, konkrét látványosság, ami vonzaná a látogatókat, így az idelátogatók tényleg úgy érezhetik, hogy ők maguk fedezik fel a területet.