Húszmillió eurós (több mint 8 milliárd forint) bírságot szabott ki az olasz csendőrség konkurenciával foglalkozó szervezete a római Colosseumba szóló belépőket kezelő vállalatra, illetve hat utazási irodára, amelyeket azzal vádolnak, hogy a legdrágább jegyek megvásárlására kényszerítették a turistákat.
A vizsgálat 2023 júliusában indult, miután az illetékes csendőrségi szervezet megállapította, hogy “gyakorlatilag lehetetlen” interneten megvásárolni a híres római amfiteátrumba, Olaszország leglátogatottabb műemlékébe szóló legolcsóbb jegyet.

A hét cég különböző informatikai módszerek segítségével olyan jegyvásárlási rendszert dolgozott ki, amelyben
a lehető legalacsonyabb áron vásárolták fel nagy mennyiségben a jegyeket, elérhetetlenné téve a legolcsóbb jegyet az interneten belépőt vásárolni kívánó turisták számára.
A szóban forgó turistairodák jóval drágább jegyeket kínáltak a turistáknak – például idegenvezetős, odaszállítós, illetve gyorsított bejutással történő látogatásra a Colosseumba.
A legsúlyosabb bírságot – hétmillió eurót – a colosseumi jegypénztárt 1997 és 2024 között kezelő CoopCulture nevű cégre szabták ki, “mert hozzájárult – az ügy ismeretében – a Colosseumba belépést biztosító legolcsóbb jegyek súlyos és elhúzódó hiányához” – áll a csendőrség közleményében.
A hat megbírságolt cég a Tiqets International BV, a GetYourGuide Deutschland GmbH, a Walk LLC, az Italy With Family S.r.l., a City Wonders Limited és a Musement S.p.A. – áll a közleményben.
A kulturális minisztérium által közzétett, 2023-ra vonatkozó legfrissebb adatok szerint a Colosseum messze a leglátogatottabb olaszországi műemlék 12,3 millió látogatóval, megelőzve a római Pantheont (5,19 millió) és a firenzei Uffizi múzeumot (5,13 millió).
(MTI)