A Lufthansa-csoporthoz tartozó Brussels Airlines az anyavállalattól és a kormánytól is kért már segítséget, mégis kénytelenek szorosabbra húzni a nadrágszíjat. Annak érdekében, hogy orvosolják a koronavírus okozta káoszt, visszavágják a minimális haszonnal működő vagy veszteséges járatokat, így 30 százalékkal csökkentik a flotta méretét, a foglalkoztatottak számát pedig 25 százalékkal – írja az AIRportal.
Sorozatos elbocsátások
Egyáltalán nem szokatlan, hogy a légitársaságok elküldik az alkalmazottakat az utóbbi időkben, a British Airways például bejelentette: 42 ezer alkalmazottból 12 ezret tesz utcára. A WizzAir is megszabadul 1000 dolgozójától, a Ryanair 3000-től, a Lufthansa pedig 10000-től. A Brussels Airlines a járvány előtt 4200 embert foglalkoztatott és 48 gépes flottája volt, jelenleg pedig 14 gépet von ki és 1000 embert küld el. Talán az intézkedéseknek köszönhetően sikerül megmenteni a légitársaságot, ám nyereségre 2023 előtt nem igazán számítanak. Ahhoz, hogy a belga kormány megsegítse a lágitársaságot, be kell mutatniuk egy 2025-ig szóló üzleti tervet, amelynek központja a brüsszeli repülőtérnek kell lennie, és újabb befektetéseket kell végrehajtani a légitársaságban, voltaképp tehát garanciákat várnak a Lufthansától – írja a portál.
Perel a Ryanair
Miközben júliusban bár jócskán csökkentett járatszámmal, de újraindul a Ryanair, keresetet nyújtottak be Európai Unió versenyjogi hatósága felé a francia állammal szemben – szerintük ugyanis az Air France-KLM-nek nyújtott kormányzati segítség versenytorzító, mivel az adóból finanszírozott támogatás miatt a francia piacon jelen lévő többi légitársaság hátrányba kerülhet.
Buknak a légitársaságok és repterek
A Boeing vezérigazgatója, David Calhoun az amerikai NBC hírtelevíziónak azt mondta: szerinte lesz olyan nagy amerikai légitársaság, amelyik csődbe fog menni, miután szeptemberben kifutnak a kormányzati támogatási programok. Mindeközben pedig a Repülőterek Nemzetközi Tanácsának európai tagozata (ACI Europe) szerint az állami támogatások elmaradása nélkül több repülőtér-üzemeltető is be fog csődölni, ez leginkább a regionális reptereket fenyegeti.