A Ryanair légitársaság elnézést kér az érintett utasoktól amiatt, hogy a Budapestről a Kanári-szigetekre tartó járata kedden üzemanyag-feltöltési okokból hat órán át vesztegelt a Liszt Ferenc Repülőtéren.
A légitársaság az MTI megkeresésére közölte: üzemanyag-feltöltéssel kapcsolatos okokból ennek a járatnak az indulása késedelmet szenvedett, majd a gép kitérőt tett Madridban, ahonnan további üzemanyagot vett fel, mielőtt folytatta volna útját a Kanári-szigetekre.
A Ryanair elnézést kér minden utastól ezért a késedelemért – írták.
A Gran Canaria szigetére induló járatnak kedden reggel 6.30-kor kellett volna felszállnia a Liszt Ferenc Repülőtérről, azonban túlsúlyra hivatkozva nem indították el. Sajtóinformációk szerint a gép a repülőtéren vesztegelt, itt próbáltak üzemanyagot elégetni, hogy a túlsúlytól megszabaduljanak. Az utasokat nem engedték leszállni, és információt sem adtak nekik.
A felháborodott utasok lecsillapítására rendőröket is hívott a személyzet.
A járat végül csaknem 6 órai késedelem után elindult úti céljára.
Vizsgálat indul
A Miniszterelnökség kedden délután bejelentette, hogy a kormányhivatal haladéktalanul kivizsgálja a budapesti Liszt Ferenc Repülőtéren órákon át veszteglő légi járat ügyét.
A fogyasztóvédelmi vizsgálat során a kormányhivatal feladata megállapítani, hogy a Ryanair eleget tett-e az utasokkal szembeni kötelezettségeinek – írták, hozzátéve, hogy minden esetben szigorúan fellépnek az utasok jogainak védelme érdekében.
A Miniszterelnökség felháborítónak tartja, ahogyan a légitársaság kezelte a felmerült problémát. Mint írták, “az utasoknak joguk van a tájékoztatáshoz, a légitársaságtól pedig elvárható, hogy mindent megtegyenek a kényelmetlenségek csökkentése érdekében”.
Az etikai kódex a Ryanairre is vonatkozik
Szintén azonnali vizsgálatot kért a Ryanair vezetőségétől Ujhelyi István szocialista európai parlamenti képviselő. Az EP közlekedési és turisztikai bizottságának alelnöki tisztségét is betöltő politikus az MTI-vel közölte, hogy lépéséről levélben értesítette az érintetteket.
“Nem ez volt az első olyan eset, amikor a Ryanair egyik járata túlsúlyra vagy más technikai problémára hivatkozva később indult el, az utasok eddig nem kaptak semmilyen jogos pluszellátást a fedélzeten” – jelezte a szocialista politikus.
Ujhelyi István álláspontja szerint ezek az esetek vállalhatatlanok és mindenképpen vizsgálatot, illetve változtatásokat tesznek szükségessé.
Úgy fogalmazott: “az elmúlt időszakban szakemberekkel és európai döntéshozókkal közösen megalkottuk és az Európai Bizottság asztalára tettük a Fapados Etikai Kódexet, amely a többi között az ilyen esetekre is előírja a méltányos és elégséges szolgáltatást”.
“Elvárom, hogy a Ryanair – ahogyan a többi diszkont légitársaság is – mielőbb elfogadja és magára nézve is kötelezőnek tekintse ezeket az etikai normákat” – közölte a politikus.