A Börzsöny ideális hely a síelésre, hiszen változatos lehetőségeket kínál(na). A Nagy-Hideg-hegyen – ami a Börzsöny harmadik legmagasabb hegye – három lesiklópálya és öt sífelvonó is van – ebből jelenleg három működőképes, a pályák önkéntesek által lekaszálva, tehát elvben és elegendő hó esetén idén újra lehetne hódolni ott az alpesi sízésnek. Aki valamilyen módon feljut a Nagy-Hideghegyre (865 m) vagy a Csóványosra (935 m), havon 5-600 méter szintkülönbséget tud lesízni a völgybe. Jeszenszky Géza a Síelők-hu-n megjelent cikkében arra is felhívta a figyelmet, hogy a 700 méter tengerszint feletti magasság fölötti, a rádőlt fáktól és leszakadt ágaktól a Magyar Turista Egyesület önkéntesei munkájával megtisztított útvonalakon túrakötéssel, sőt közönséges lesikló-kötéses síléccel is remek túrák tehetők, az utak többsége futóléccel is használható. A Magas Tax alatti alpesi rét és közvetlen környéke futóléccel is körbesízhető.
Égető fejlesztések középtávon
Némi anyagi ráfordítással és engedélyek beszerzésével 5 éven belül megvalósulhatnának olyan fejlesztések, amiknek köszönhetően fellendülhetne a hazai síelés a Börzsönyben. Az egyik ilyen, hogy a két nagy északi sípályát kiszolgáló, a 2014-es hatalmas fadőlésben komoly károkat szenvedett húzós felvonó helyreállításra kerüljön, így Magyarország leghosszabb (1,6 km) és legnagyobb szintkülönbségű (225 m) lesiklópályája újra sízhető lenne. Jól jönne két kis víztározó, melyek létesítésével és hópótló berendezés kiépítésével az összes jelenlegi síterepen legalább 90 napos síidény lenne biztosítható.
Hasonlóan időszerű lenne egy nyilvános közút, ami a Börzsöny magasabb részeire vezet, így a turisták, télen a sízők nagyobb számban és gyorsabban juthatnának el a helyi látnivalókhoz.
Jeszenszky egy környezetbarát kötélpálya kiépítését is sürgeti az inóci egykori kőbánya (vagy az alatta lévő autóparkoló) és a nagy-hideghegyi turistaház (esetleg az alatta lévő plató) között. Ha ez a felvonó két szakaszos lesz, és a felső szakaszhoz mesterséges hóval is megerősített sípálya tartozik, akkor a fővároshoz közeli, a Mátrával és a Bakonnyal vetekedő, változatosabb sízés válik lehetővé. Nem utolsó sorban az északi pálya meghosszabbításával 4 kilométer hosszú és 350 méter szintkülönbségű lesiklópálya alakítható ki, a déli oldalonpedig sísztrádává fejleszthetők a meglévő síutak.