Frissítés: A Booking.com a hvg.hu kérdéseire válaszolva szerda délután azt írta, sajnálattal értesültek a cégnél arról, hogy néhány partnerüknek nehézségeik voltak, miután az előre tervezett karbantartás nyomán késtek a kifizetések.
Azonban megerősítették, hogy a kifizetéseket már feldolgozták, és hamarosan a partnereiknél is meg kell valósulnia.
Mint korábban írtuk, a szállásközvetítő cég által saját magának adott, időközben többször módosított határidő is lejárt július 24-én, de a foglalások ellenértékét mindezidáig nem látták a vendéglátók – számolt be minderről a Spabook.net.
A portál szerint ugyanakkor a virtuális kártyás rendszert alkalmazó hoteleknél fennakadás nélkül zajlik a fizetés. A jelen probléma azokat érinti, akik a teljes fizetést a Bookingon keresztül, és átutalással oldják meg.
A június 28. és július 19. között kijelentkezett foglalások kifizetése 2023. július 24-ig fog megtörténni, egy kombinált fizetéssel. A megszokott fizetési ütemezés várhatóan 2023. július 27-ig visszaáll – közölte a Booking a saját felületén keresztül az érintett partnereivel a Spabook.net szerint.
A szállásközvetítő azt állítja, minden partnere figyelmét felhívta még június közepén a pénzügyi rendszerük frissítésére, melyet július 1. és 11. között végeztek el.
Ennek okán, ha a vendégek június 28-a után jelentkeztek ki a szállásról, akkor az ő foglalásuk összegét a Booking.com nem fizette ki az eddig megszokott ütemben, hanem összegyűjtötte ezeket a pénzeket és az ígéretéhez híven július 24-én egy tételben kellett volna, hogy kifizesse a szálláshelyeknek.
A legtöbb szállásadónál ugyanakkor mindenfajta értesítést nélkül meghosszabbították július 27-re a kifizetést, ami azóta már augusztus 4-re tolódott. Olyan is akadt, akinél a rendszer július 21-i kifizetést jelzett, de a pénzéhez ennek ellenére nem jutott hozzá.
A Blikk idézi a hajdúszoboszlói Villa Toscana tulajdonosát, aki arról írt, hogy nekik közel egymillió forinttal tartozik már a Booking.