Nem csitul a botrány az egyik legnagyobb szálláskereső oldal, a Booking.com körül. Nemrégiben még a GVH is vizsgálatot indított a céggel szemben, mert rengeteg partnerüket nem fizették ki, most pedig a BBC számol be egy újabb gondról az oldallal kapcsolatban. Eszerint immár
legalább egy éve csalók is hozzáférnek a szolgáltatás applikációjához és így több utazni vágyótól is sikerült pénzt kicsalniuk.
A lapnak megszólaló Colleen Marples például Egyiptomba szeretett volna utazni. Kinézte a szállást, majd ki is fizette azt, ezek után pedig váratlanul kapott egy üzenetet a hivatalos applikáción keresztül, amiben újabb összeg befizetésére szólították fel. Az asszony ezt meg is tette, miközben fogalma sem volt róla, hogy nem a szállással beszél, hanem adathalászokkal. Így végül 147 fontot vagyis 65 ezer forintot veszített.
-Miután kiderült a csalás, sem az oldaltól, sem a banktól nem kaptam vissza a pénzem. Nem nagy összegről van szó, de a mindennapi életben jól jön. Úgy érzem, hogy cserben hagyott a Booking.com, hiszen az ő feladatuk az, hogy biztosítsák a biztonságos fizetés lehetőségét – magyarázta a nő a BBC-nek.
Egy másik, neve elhallgatását kérő brit áldozat azt állítja, hogy 1200 fontot, azaz
félmillió forintot csaltak ki tőle, de a pénzt még mindig nem kapta vissza.
A Booking.com a kifizetésekre nem reagált, de a portál megkeresésére azt mondta, hogy dolgoznak azon, hogy minél nagyobb biztonságban tudja mindenki a pénzét, aki a rajtuk keresztül foglal szállást. Mint közölték, a cég figyeli a gyanús tevékenységeket az alkalmazásban és letiltja a linkek megosztását, ha az adott csevegés gyanúsnak tűnik, csalók tevékenységére utal. Ezzel együtt hozzátették: teljesen biztonságos, hibátlan rendszert lehetetlen felállítani.
A Booking korábban azt tanácsolta az ügyfeleinek, ha bármilyen aggályuk van egy fizetési üzenettel kapcsolatban – érkezzen akár e-mailen, akár az alkalmazáson belül – , ellenőrizzék az adott szálláshely fizetési szabályzatát, vagy vegyék fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.