Az uniós bizottság közlése szerint az online szállásfoglalási platformot üzemeltető, Hollandiában székhellyel rendelkező Booking.com a digitális piacokról szóló szabályozás (DMA) értelmében a továbbiakban úgynevezett kapuőrnek számít.
A digitális piacokról szóló szabályozás szerint az “alapvető platformszolgáltatásokat” nyújtó, kapuőrnek nyilvánított vállatoknak fel kell számolniuk azokat a zárt technológiai rendszereiket, melyek a fogyasztókat egyetlen vállalat, főként saját termékei vagy szolgáltatásai használta felé terelik. A szabályozás előírja, hogy a vállalatoknak lehetővé kell tenniük, hogy “ingyenesen tereljék” a felhasználókat alkalmazásboltjain kívüli ajánlatokhoz. A szabályozás célja, hogy a tartalom moderálása lehetővé tegye a tisztességes versenyt és megkönnyítse a fogyasztók számára a szolgáltatások közötti váltást.
A brüsszeli közlemény szerint a Booking.com március 1-jén benyújtott önértékelése alapján meghozott uniós döntést követően a holland vállalatnak hat hónap áll rendelkezésére, hogy eleget tegyen a szabályozásból eredő kötelezettségeknek, nagyobb választási lehetőséget kínálva a végfelhasználóknak online platformján.
Az uniós bizottság tájékoztatott arról is, hogy a benyújtott önértékelések alapján az X Ads és a TikTok Ads online hirdetési szolgáltatások nem minősülnek kapuőrnek.
Közölték ugyanakkor, hogy a brüsszeli testület piaci vizsgálatot indított az X közösségimédia-hálózattal kapcsolatban a platform szabályozási státuszának további meghatározására.
A közlemény kitért arra is, hogy a kínai ByteDance tulajdonában álló TikTok online hirdetési szolgáltatása, a TikTok Ads noha teljesíti a DMA szerinti kijelölési küszöbértékeket, a platformszolgáltatás nem minősül a szabályozás szerint kapuőrnek.
(MTI)