A korábbi leépítések után újabb létszámcsökkentést tervez a Boeing: 2021 végére 130 000-re csökkenti a munkavállalói számát, ami 30 000-rel kevesebb, mint a koronavírus-járvány előtt. A repülőgépgyártót nemcsak a koronavírus sújtja, hanem a gyártási hibák miatt balesetveszélyesnek bizonyult Max gépek botránya is; a harmadik negyedévre 449 millió dollár veszteséget jelentett.
A gyártó európai riválisa, az Airbus üzemeltetési igazgatója azt mondta a Handelsblattnak adott interjújában, hogy a korábban bejelentett 15000 fős leépítés a legkevesebb, amit meg kell tenniük a vállalat életben tartása érdekében, de egyelőre nem terveznek nagyobb elbocsátásokat – írja az Euronews.
A Boeing és az Airbus helyzetét a Kereskedelmi Világszervezet előtt évek óta zajló jogvitájuk is nehezíti. A WTO több döntésben kimondta, hogy mind az Egyesült Államok, mind az Európai Unió tiltott állami támogatást nyújtott a saját repülőgépgyártójának, és ezért büntetővámok kivetését is engedélyezte.