A problémát Stan Deal, a vállalat kereskedelmi repülőgépekért felelős részlegének vezetője hozta nyilvánosságra vasárnap a Boeing alkalmazottainak küldött feljegyzésben – írja a CNN.
A 737 Max repülőgépek törzsét gyártó Spirit AeroSystems beszállító cég egyik munkatársa értesítette a repülőgépgyártót, hogy két lyukat nem pontosan a Boeing követelményeinek megfelelően fúrtak ki – áll Deal feljegyzésében.
Bár ez a potenciális hiba nem jelent azonnali repülésbiztonsági problémát, és az összes 737-es biztonságosan tovább üzemelhet, jelenleg úgy véljük, hogy körülbelül 50 le nem szállított repülőgépen kell majd utómunkálatokat végeznünk
– olvasható a jelentésben.
A rosszul fúrt lyukakról szóló hírek már a sokadik csapást jelentik a Boeing hírnevének, amelyet az elmúlt években többször is megtépáztak.
Legutóbb a január 5-én egy 737 Max 9-es gép fedélzetén történt rendkívüli balesettől volt hangos a sajtó: az Alaska Airlines járatán nem sokkal felszállás után kiszakadt a gép ajtaja, és csak a szerencsén múlt, hogy nem történt szörnyű tragédia.