A jelenlegi pandémiás helyzet következtében jelentősen átalakultak az utazási szokások, a Budapesti Közlekedési Központ személyes értékesítő helyeinek a forgalma is nagymértékben csökkent. A BKK felülvizsgálta az ügyfélközpontjainak és pénztárainak működési hatékonyságát, és ez alapján úgy határozott, hogy igazodik az utasforgalomhoz, illetve a koronavírus-járvány miatt megváltozott körülményekhez, és bezárja a Rákosmente ügyfélközpontot, illetve az Örs vezér tere HÉV végállomáson található jegy- és bérletpénztárat.
A Rákosmente ügyfélközpont május 31-én tart nyitva utoljára normál nyitvatartási rend szerint 7 és 19 óra között, az Örs vezér tere HÉV végállomáson található jegy- és bérletpénztár pedig ugyanezen a napon tart utoljára nyitva 6:30-tól 18:30-ig.
A megszűnt személyes értékesítőhelyek mellett a BKK-automaták a nap 24 órájában elérhetőek, továbbá az Örs vezér tere metróvégállomáson található jegy- és bérletpénztár továbbra is változatlanul üzemel.
Az Örs vezér teréhez legközelebbi ügyfélközpont, ahol a BKK szolgáltatásait érintően teljes körű ügyintézésre van lehetőség, beleértve a pótdíjbefizetést és az utólagos bérletbemutatást is, a Keleti pályaudvar ügyfélközpont. Rákosmente helyett a közösségi közlekedéssel legkönnyebben elérhető Kőbánya-Kispest ügyfélközpontot ajánlják ügyintézésre – hívta fel a figyelmet a BKK.
Egyéb lehetőségek
A fővárosban lévő további jegy- és bérletpénztárak, valamint ügyfélközpontok nyitvatartása nem változik. A jegy- és bérletvásárlás legbiztonságosabb módja jelenleg a Közlekedési mobiljegy alkalmazás, melynek segítségével akár otthonról, a fotelban ülve is megvásárolható számos népszerű bérlet és napijegy típus, mint például a havibérlet, a negyedéves bérlet, az éves bérlet vagy a 24 órás jegy. Emellett ajánlják a rendszeresen fertőtlenített BKK-automaták használatát, illetve ügyfélközpontok, jegy- és bérletpénztáraink felkeresését. Vonaljegyet és 10 darabos gyűjtőjegyet a viszonteladó partnereknél is lehet vásárolni.