Aki Párizsba érkezik, elsőként az Eiffel-tornyot nézi meg, de mit tegyen másodjára? A TikTok utazási influenszerei rendhagyó választ adnak erre a kérdésre: többek szerint egy ismeretlen kultúrát az élelmiszerboltjain keresztül lehet a legjobban megismerni. Utazás során tehát érdemes betérnünk a helyi szupermarketekbe az autentikus kulturális élmény érdekében, derül ki a Thrillist cikkéből.
Egyre népszerűbb a TikTokon
A TikTokon egyre több utazási influenszer érvel amellett, hogy egy helyi élelmiszerbolt meglátogatása utazás közben sokkal mélyebb kulturális élményt nyújthat, mint a legnépszerűbb turisztikai látványosságok meglátogatása. Az Eiffel-torony példájánál maradva, az egyedülálló építmény megtekintése elengedhetetlen része egy párizsi útnak, ugyanakkor egy helyi élelmiszerbolt felfedezése sokkal jobban bemutatja a francia mindennapok kultúráját.
Egy élelmiszerboltban tett látogatás során betekintést nyerhetünk az adott ország ízlésvilágába, étkezési szokásaiba és mindennapi életébe.
Az élelmiszerboltok turizmusának népszerűsége a közösségi médiában is megfigyelhető: a TikTok-felhasználók lelkesen osztják meg élményeiket különböző országok boltjaiban. “A bevásárlás gyakorlatilag városnézésnek számít, nem? Mert ez nem csak kulturális élmény, hanem sok-sok cuccot is találhatunk, amit szuvenírként magunkkal vihetünk,” érvel a Marissa nevű utazó influenszer, miközben egy malajziai élelmiszerbolt kínálatát mutatja be.
@marissainchina First time in a Malaysian supermarket 🛒 #travelabroad#malaysia#tourists♬ original sound - Marissa
A bevásárlás-turizmus következő szintje: luxus-bevásárlás
Úgy tűnik, a szupermarketek is felismerék a piaci rést a turisztikai célú boltba járásban: egyre több helyen jelennek meg a luxus-élelmiszereket és ötcsillagos élményt kínáló bevásárlóhelyek. A németországi Düsseldorfban található Edeka Zurheider szupermarket különleges vásárlói élménnyel csábítja a látogatókat: a boltban az árusorok között található pezsgőbár, spanyol stílusú sonkakóstoló állomás, mozzarella bár és Michelin-csillagos étterem is. A los angeles-i Erewhon élelmiszerbolt szintén ötcsillagos élményt nyújt:
az itt kapható különleges smoothie-k közül három darab 88 dollárjába (csaknem 32 ezer forintjába) került az egyik TikTok influenszernek.
A magas árak azonban nem riasztják el a véleményvezéreket: egyesek azt állítják, hogy csupán az Erewhonban tapasztalható vásárlási élmény miatt utaztak Los Angelesbe.
@bee.better.company I just flew from Toronto to Los Angeles just to review the infamous Erewhon Smoothies. #brutallyhonest#brutallyhonestreview#erewhon#erewhonsmoothie#losangeles#beebetter#review#tastetest#erewhonmarket#haileybieber#kendalljenner♬ original sound - Bee better
Legyen az egy látogatás a sarki szupermarketben vagy egy luxusáruházban, az élelmiszerboltok meglátogatása bárhol a világon mély betekintést nyújt az ország kultúrájába. Míg egy malajziai boltban megismerhetjük a helyi fűszereket, addig egy Los Angeles-i luxusüzlet a helyi gazdasági helyzetről és fogyasztási szokásokról adhat képet. Az élelmiszerboltok turizmusának trendje tehát egyre népszerűbb, egyedi, mélyreható élményt biztosít a turisták számára.
Borítókép forrása: Getty Images