Az Airbus A321-200 típusú repülőgép, a D-AIDU lajstromjellel, a Eurowings EW 8531-es járatát teljesítette, és július 27-én indult a spanyolországi Alicantéból Berlinbe. Az indulás körülbelül egy órát csúszott, így a menetrend szerinti 20:25 helyett csak 21:30 körül tudott felszállni – írja az Airportal.
Ennek ellenére a személyzet számításai szerint még így is éjfél előtt le tudtak volna szállni a repülőtéren, az előre tervezett 23.25-ös érkezés helyett. Berlinben, akárcsak a legtöbb német repülőtéren, szigorú éjszakai zajvédelmi szabályok vannak érvényben. Kereskedelmi járatok legkésőbb 23:30-ig tervezhetők, míg késés esetén éjfélig van lehetőség a leszállásra.
Éjfél és hajnali öt óra között viszont nem fogadnak és nem indítanak kereskedelmi járatokat.
Az irányító torony a személyzet számításai alapján engedélyezte a repülőtér megközelítését. Azonban, amikor a repülőgép már a légikikötő területén, szinte a futópálya felett haladt, az óra éjfélt ütött. Emiatt a pilóták kénytelenek voltak átstartolni, mindössze 80-90 méteres magasságban.
Ez még hangosabb is, mint a leszállás
Egyébként az alacsony magasságban végrehajtott átstartolás lényegesen több zajjal járt, amely messzebbre is hallatszott, mintha a járat éjfél után tíz másodperccel leszállt volna – de a szabályok ezt nem engedélyezik.
A pilóta a Tagesspiegel német lap szerint az utasoknak elmondta, hogy mindössze tíz másodperc hiányzott ahhoz, hogy leszállhassanak Berlinben. Végül a járatnak Hannoverbe kellett mennie, ami körülbelül 40 perces repülést és 290 kilométeres távolságot jelentett.
Hannover azon kevés németországi repülőterek egyike, ahol éjfél és reggel öt óra között is fogadják a későn érkező járatokat.
Az utasoknak leszállás után maguknak kellett megszervezniük az utazást Berlinbe vagy a végső célállomásukra. Sokan kénytelenek voltak Hannoverben tölteni az éjszakát, de a légitársaság tájékoztatása szerint a többletköltségeiket megtérítik. A helyzet bonyolultabbá teszi a légitársaság számára, hogy a járat átirányítása késéseket okozhat a következő nap menetrendjében is. A Hannoverben éjszakázó repülőgép ugyanis csak akkor tud elindulni az első, kora reggeli járatára Berlinből, ha visszatér a bázisára.
Nem ez volt az első
Az eset nem egyedi, mivel például ugyanennek a járatnak július 23-án is Hannoverbe kellett kitérnie. Akkor a járat 3-4 perccel lépte túl a zárási időt, és körülbelül 3000 láb (kb. 1000 méter) magasságban kellett megszakítania a megközelítést.