A fővárosi turizmus 90 százalékát a külföldiek teszik ki, akik az elmúlt hosszú hónapokban elmaradoztak – ennek nyomán eltűntek a turistahajók a Dunáról, kiürült a rakpart és egy lélek sincs a Gellérthegyen. Eközben a magyarok nem igazán utaznak Budapestre, mert nem ismerik a főváros igazi arcát – vélik a turisztikai szakemberek. A Budapest Brand kampányt indít, amivel megpróbálja közelebb vinni a belföldi turistákhoz a fővárost.
Erősíteni kell a főváros helyzetét
Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke szerint amint ennek az őrületnek vége lesz, ismét tömött sorokban fognak állni az emberek, addig is a szakma képviselői arra törekszenek, hogy a fennálló helyzetből kihozzák a legjobbat: céljuk még vonzóbbá tenni Budapestet a belföldi turisták körében.
Flesch Tamás szerint a főváros nem elég ismert célpont a magyarok körében: „A budapesti szállodaipar szempontjából, ami tudna erősíteni a helyzeten, az az abszolút eseményturizmus és az azokhoz kapcsoló nagyon komoly marketing kommunikáció.”
A Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt vezérigazgatója élménycsomagok létrehozásában látja a megoldást. Szűts Ildikó szerint fontos lenne, hogy a gyógyfürdőkben a magyarok is megjelenjenek – ehhez azonban tudatosítani kell, hogy Budapest és a fürdők nem drágák. „Ha valaki kiváltja a Zsigmondy kártyát ötezer forintért, akkor 2900 Forintért tud belépni a Széchenyi Fürdőbe, a Gellért fürdőbe, a Rudas Fürdőbe” – fejtette ki Szűts Ildikó.
A Budapest Brand vezérigazgatója szerint a külföldi vendégéjszakákat nem tudják majd pótolni a belföldiekkel, de igyekeznek minél több magyart a fővárosba csalogatni. Például a megújuló restart kártyával. „Aki két éjszakát vásárol a restart kártyával, az a harmadikat ingyen kapja, így tudjuk azt biztosítani, hogy ez az ár mindig versenyképes marad, és egy hosszú hétvégére el tud jönni bárki” – magyarázta Faix Csaba. A szakemberek kiemelték: Budapest semmivel sem drágább, mint a Balaton – írja az ATV.